Gemeente Leiden

Functioneel Beheerder

Gemeente Leiden

De opdracht­omschrijving


Het team applicaties bij de gemeente Leiden bestaat uit zo’n 70 medewerkers en voert het functioneel beheer uit
voor de applicaties die in gebruik zijn bij de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude. Binnen
dit team houden vier functioneel beheerders zich bezig met het functioneel beheer van de applicaties in het
domein van VTH (Vergunningen, Toezicht en Handhaving) en DSO (Digitaal Stelsel Omgevingswet). Het gaat om
de applicaties PowerBrowser, Templafy, Berkely Bridge en TerceraGO.

Vanwege een tijdelijke piek in de werkzaamheden zijn we op zoek naar tijdelijke versterking van het functioneel
beheer team. Deze piek wordt veroorzaakt door o.a. een aantal wettelijke verplichtingen die voor 1 januari 2024
moeten worden doorgevoerd, maar ook een groot aantal wensen in relatie tot de huidige functionaliteit die
moeten worden gerealiseerd. De kandidaat die wij zoeken zal zich voornamelijk bezig houden met het reguliere
beheer en (mede afhankelijk van expertise en ervaring) deels ook met de wettelijke verplichtingen en wensen.
We zijn op zoek naar een functioneel beheerder met enkele jaren ervaring, bij voorkeur in het beheer van
applicaties in dit domein, die na een inwerkperiode snel zelfstandig aan de slag kan. We kijken uit naar iemand
die zin heeft om bij ons aan het werk te gaan en goed kan schakelen tussen alle verschillende vragen en
gebruikers die hij/zij langs krijgt.

Op hoofdlijnen gaat het om de volgende werkzaamheden:
• Het uitvoeren van het dagelijks beheer op de genoemde applicaties en alle daar aan gerelateerde
toepassingen waarvoor het in gebruik is
• Je analyseert vragen en problemen van o.a. gebruikers en draagt bij aan de oplossing ervan
• Daarnaast begeleid je de implementatie van functionele wijzigingen
• Je stemt de werking van de informatiesystemen af op zowel de interne als de externe wensen
• Je neemt deel aan project- of werkgroepen ten behoeve van de genoemde projecten
• Je adviseert over oplossingen van informatievraagstukken en beheert de systeemtabellen
• Je organiseert en faciliteert de testactiviteiten en voert eventueel testwerkzaamheden uit
• Je bewaakt de consistentie ten aanzien van autorisatieprofielen
• Je beheert de functionele systeemdocumentatie en stelt deze eveneens op
• Daarnaast beheer je handleidingen en beschrijvingen van functionele systeemcomponenten
• Je treedt op als intermediair tussen de gebruikersorganisatie, de IV-organisatie en de leverancier(s). Je
inventariseert en specificeert de gewenste en/of noodzakelijke aanpassingen van systemen
• Ook denk je actief mee met de eindgebruikers en komt met eigen initiatieven om tot oplossingen te komen


De medewerkers werken 2 dagen op kantoor en 2 dagen thuis bij een fulltime dienstverband. Meer op kantoor
werken mag, 1 dag op kantoor werken is het minimum. Bij thuiswerken vindt afstemming plaats via Microsoft
Teams.


Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De Inschrijver heeft kennis genomen van de 'Uitnodiging tot inschrijving' en bijbehorende bijlagen zoals bijgevoegd onder deze vraag en gaat akkoord met de gevolgde procedures zoals is beschreven in dit document.
  • HBO werk- en denkniveau; 2 Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als functioneel beheerder; Aantoonbare kennis van en ervaring met de processen op het gebied van VTH en DSO bij een gemeente;

De Wensen

  • Interview Tijdens het interview met de aangeboden kandidaat wenst de aanbestedende dienst inzicht te krijgen in de dienstverlening die kandidaat kan leveren. Gekeken zal worden naar aansluiting op het CV, de persoon, ervaring, karakter en zijn/haar toegevoegde waarde.
  • Motivatiebrief en CV Met dit subgunningscriterium wenst de aanbestedende dienst aan de hand van het CV en de motivatiebrief van de kandidaat inzicht te krijgen in ervaring, opleiding(en), expertise en de toegevoegde waarde van de aangeboden kandidaat. Inschrijver dient een CV te overleggen, waarin de opleiding(en) en werkervaring van de aangeboden kandidaat staat beschreven. Inschrijver beschrijft in de motivatiebrief wat voor werkzaamheden de aangeboden kandidaat heeft gedaan bij vorige werkgevers, die maken dat de kandidaat nu de expertise in huis heeft die wij vragen en beschrijft wat de toegevoegde waarde van de kandidaat is voor de Gemeenten zal zijn. Let op! Geef duidelijk per eis aan dat de aangeboden kandidaat daaraan voldoet, bijvoorbeeld: - Eis 1 voldoet, omdat kandidaat.. - Eis 2 voldoet, omdat kandidaat.. Upload hier uw Motivatiebrief en CV

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox