Het Kadaster

Functioneel beheerder

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

 

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht 
Wat ga je doen?
Een functioneel beheerder zorgt dat anderen hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. Jij kent de wensen van gebruikers, luistert en weet de vertaalslag te maken in user stories en specificaties. Je focust je op processen in het klantdomein en de ondersteuning middels applicaties als SAP-CRM/ECC, web/online-toepassingen en een aantal andere pakketten. Je zorgt ervoor dat applicaties op een correcte wijze worden gebruikt en ondersteunt gebruikers bij dit gebruik. Je analyseert incidenten en lost eventuele fouten op die vanuit de monitoring van de systemen optreden. Je stelt gebruikershandleidingen en documentatie op. Je levert een bijdrage aan projecten en de in beheername van deze vernieuwingen, zoals vervanging van CRM. Verder speelt dit team een coördinerende rol in de centrale communicatie bij incidenten en onderhoud op meerdere applicaties. 

De functioneel beheerder die wij zoeken is een stressbestendige, pragmatische duizendpoot die het leuk vindt om gebruikers te helpen en er niet tegenop ziet om dit te doen in een omgeving waar de druk regelmatig oploopt. Je weet hierin overzicht te bewaren te prioriteren en zorgt samen met je collega’s dat het werk wordt uitgevoerd.

Je gaat samenwerken met een multidisciplinair team bestaande uit beheerders, Product Owners en teamleden van de diverse teams die de software ontwikkelen en beheren. Je fungeert als aanspreekpunt voor de key users bij de andere diensten binnen het Kaderster zoals de collega’s van het klantcontactcentrum en klantadministratie.  Je bent in staat om snel het benodigde netwerk op te bouwen en stapt makkelijk op collega’s en andere afdelingen af. En je bent bewust van je rol binnen de organisatie, klantvriendelijk en staat klaar voor de interne klanten maar durft ook  grenzen te stellen.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • SAP-CRM;
  • SAP-ECC;
  • CMS-applicates (Liferay);
  • Mendix;
  • Genesys (CCAAS, Contact Center as a Serice);
  • Jira;
  • Office.

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
 

  • Vertalen van wensen in userstories;
  • Functioneel beheer klantprocessen;
  • Eerste aanspreekpunt functioneel beheer SAP- CRM / ECC;
  • Coördinatie van communicatie Kadasterbreed onderhoud en storingen;
  • Oplossen  incidenten en opstellen communicatie eigen diensten;
  • Opstellen gebruikershandleidingen en documentatie;
  • Advisering gebruikers van de applicaties;
  • Uitvoeren of ondersteunen van gebruikersacceptatietesten;
  • Testen van userstories.

Competenties
Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: 

  • Initiatief nemen;
  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht handelen;
  • Organiserend vermogen;
  • Communicatiefvaardig;
  • Adviesvaardig;
  • In staat om snel nieuwe materie en systemen eigen te maken;
  • Bij voorkeur ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld;
  • Kennis van klantprocessen en de daarbij ondersteunende applicaties.

 

De Eisen

  • Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatiebrief
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina’s A4
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2025 tot en met 30 september 2026 voor 32-36 uur per week
  • Afgeronde (bachelor) Hbo-opleiding of hoger
  • Minimaal 5 jaar ervaring als Functioneel Beheerder of in een vergelijkbare functie

De Wensen

  • De Functioneel Beheerder heeft aantoonbare en relevante ervaring met de gevraagde werkzaamheden. Geef aan de hand van 3 voorbeelden (max 300 woorden) waaruit deze ervaring blijkt (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen /werkzaamheden en geeft hierbij aan hoe deze worden opgelost (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden)
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke hoe u omgaat met een breed pallet aan taken en stakeholders en hoe u hierin prioritering geeft. zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
18 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox