Nederlandse Spoorwegen

Functioneel applicatiebeheerder

Nederlandse Spoorwegen

De opdracht­omschrijving

 

Dit ga je doen

Daarom wil je als Functioneel Applicatiebeheerder bij NS IT Stations werken

  • Je werkt samen met onze business in multidisciplinaire agile teams aan producten die midden in de maatschappij staan.
  • Er zijn volop gave ontwikkelingen op het gebied van de deur tot deur reis van onze reizigers waarin jij een centrale rol kan pakken en het verschil kan maken.

“Een functie met impact! Goede en betrouwbare IT is van zeer groot belang voor onze deur tot deur dienstverlening. Zonder IT kun je geen OV-fiets of bagagekluis huren. Als functioneel applicatie beheerder heb je daar een bepalende rol in. En hoe leuk is het dat je onze IT kan koppelen aan de fysieke systemen buiten. Je ziet echt de impact die je kan maken voor de reizigers.”   

Dit ga je doen als Functioneel Applicatiebeheerder autoparkeren, bagagekluizen & toiletten

Als medewerker in het team van IT Stations Services word je ingezet op het functioneel beheer van een aantal applicaties en de bijbehorende hardware voor onze services autoparkeren, bagagekluizen en toiletten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de P+R slagbomen of het toegangssysteem voor onbemenste toiletten. Dit doe je samen met een collega service expert.

Als functioneel applicatiebeheerder ben je vooral bezig met het beschikbaar houden van de producten:

  • Incidentenmanagement;
  • Analyseren van mogelijke storingen;
  • Uitzetten van (verbeter)opdrachten naar leveranciers. Samen met de leveranciers kijk jij naar kwaliteit en stuur je op verbeteringen;
  • Bewaken van de SLA’s van onze leveranciers en hier verbeteringen op initiëren;
  • Opstellen van draaiboeken voor nieuwe software release, zelfstandig of in samenwerking met de business;
  • Aanmaken en autoriseren van nieuwe medewerkers in een applicatie of mutaties doorvoeren op verzoek van de afdeling of op basis van IT richtlijnen;
  • Bepalen en afstemmen nieuwe profielen voor de benodigde functiescheiding;
  • Onderhouden van applicaties (life cycle management);
  • Ondersteunen bij het in beheer brengen van deelcomponenten van de proces ketens;
  • Onderhouden van de beheerprocessen.

Daarnaast denk je bij innovaties mee hoe de wens vertaald kan worden naar de technische oplossing en praktische operationele uitvoering. Daarbij is het van belang dat je changes kunt opstellen en beoordelen. En heb je een belangrijke rol in het gehele proces om te kijken hoe uiteindelijk de innovatie ook in beheer kan worden genomen.

Aangezien veel soft- en hardware voor onze services wordt ontwikkeld door andere teams binnen en buiten NS, zal je dus veel moeten samenwerken met specialisten van andere teams en leveranciers. Daarnaast zal je ook veel samenwerken en afstemmen met je collega beheerders uit de andere teams.

Hier ga je werken

De afdeling Services is landelijk verantwoordelijk voor de ontwikkeling en exploitatie van de diverse services op het station: fietsenstallingen, OV-fiets, Fiets & Service, autoparkeren, toiletten en bagagekluizen. De doelstellingen zijn het optimaliseren van het services aanbod, de klantbeleving verbeteren, de deur-tot-deur reis verbeteren en operational excellence. 

Vanuit IT Stations kom je te werken in twee multidisciplinaire agile teams: een team dat zich bezig houdt met autoparkeren en een team dat gericht is op bagagekluizen en toiletten. Op onze afdeling werken we in Agile teams waarin zowel business, operatie en IT intensief met elkaar samenwerken. Zowel bij het in stand houden van de lopende operatie als bij de ontwikkeling van vernieuwende oplossingen.

We werken deels thuis en deels op kantoor gelegen naast Utrecht Centraal en het testcentrum in Amersfoort. Wanneer we op kantoor zijn, streven we er naar om aanwezig te zijn met het gehele team. Ook zal het voorkomen dat je voor je werkzaamheden naar stations en leveranciers gaat. 

Dit zijn de eisen

Je vindt het leuk om in applicaties te duiken en uit te zoeken hoe ze werken. Je vindt het analyseren van storingen leuk en weet hoe je ze moet laten oplossen in samenwerking met andere partijen. Je neemt graag de verantwoordelijkheid over een incident en zorgt ervoor dat deze naar tevredenheid wordt opgelost. Je zit liever met je handen aan de knoppen dan met je hoofd in de boeken en kan goed bepalen wat nodig is om de applicatie, en dus de service, te laten functioneren. Daarnaast houd je de principes van onze afdeling vast en zorgt er voor dat de inrichting het beleid volgt. Verder herken je jezelf in het volgende profiel;

  • HBO werk- en denkniveau en minstens 5 jaar ervaring met functioneel applicatie beheer
  • Kennis van BiSL, ASL of ITIL
  • Ervaring met werken in een Agile team
  • Ervaring in het aansturen en samenwerken met externe leveranciers
  • Ervaren met het schrijven van handleidingen en het ontwerpen van niet geautomatiseerde processen is een pre
  • Begrijpt hoe een bedrijfsproces wordt ondersteund door een applicatie
  • Affiniteit met de begrippen BIA/BIV en hoe classificaties werken
  • Kennis en ervaring in het werken in Jira en ServiceNow is een pre
  • Affiniteit met hardware 
  • Ervaring met het beheren van hardware is een pre
  • Sterke algemene IT kennis om incidenten te kunnen analyseren
  • Oplossingsgericht; Inhoudelijk sterk
  • Een proactieve houding
  • Bekend met autorisatiemodellen en functiescheiding principes
  • Vaardig met de Engelse en/of Duitse taal is een pre

Op NS kun je rekenen

Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • HBO werk- en denkniveau en minstens 5 jaar ervaring met functioneel applicatie beheer
  • Kennis van BiSL, ASL of ITIL
  • Ervaring met werken in een Agile team
  • Ervaring in het aansturen en samenwerken met externe leveranciers
  • Affiniteit met hardware
  • Je hebt de werkwijze en voorwaarden van NS Inhuurdesk middels onderstaande link gelezen en gaat hiermee akkoord. https://www.werkenbijns.nl/werkwijze-en-voorwaarden

De Wensen

  • Vaardig met de Engelse en/of Duitse taal is een pre
  • Kennis en ervaring in het werken in Jira en ServiceNow is een pre
  • Ervaren met het schrijven van handleidingen en het ontwerpen van niet geautomatiseerde processen is een pre
  • Ervaring met het beheren van hardware is een pre

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox