BEL Combinatie

Financieel projectleider vluchtelingenopvang

BEL Combinatie

De opdracht­omschrijving

Organisatie

De BEL Combinatie is een uitvoeringsorganisatie voor de zelfstandige gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. Een organisatie die continu in beweging is en veel ruimte biedt voor persoonlijke ontwikkeling en eigen verantwoordelijkheid. Wij werken vanuit de kernwaarden professionaliteit, openheid, samenwerken en publiek ondernemerschap.

Opdracht
De opdracht is in het kader van de opvang van vluchtelingen (afkomstig van zowel Oekraïne als daarbuiten).

Team Maatschappelijke ontwikkeling

Als financieel projectleider vluchtelingenopvang maak je deel uit van het projectteam vluchtelingenopvang. Het projectteam valt onder de verantwoordelijkheid van de teamleider Maatschappelijke Ontwikkeling.

Je bent een daadkrachtig financieel projectleider die het een uitdaging vindt om alle inkomsten en uitgaven rondom de taken voor de opvang van vluchtelingen in kaart te brengen en te monitoren. Belangrijk hierin is de geldstroom vanuit het rijk en het COA. Je bent verantwoordelijke voor gedegen financiële rapportages, de coördinatie van het leefgeld en de advisering over de business cases tijdelijke huisvesting. In deze rol is het van groot belang dat je de samenwerking opzoekt met alle betrokken collega's binnen de organisatie. Je bent communicatief sterk en Excel kent geen geheimen voor je.

 Werkzaamheden

Als financieel projectleider vluchtelingenopvang je aan de slag met de volgende zaken:

  • Houdt zich op alle financiële stromen binnen de taak opvang van vluchtelingen en adviseert de projectleider.
  • Is in staat om bij afwezigheid van de projectleider het management en bestuur van de gemeenten en BEL Combinatie te adviseren.
  • Ondersteunt de projectleider, het projectteam en de financiële administratie met alle financiële vraagstukken.
  • Actuele landelijke ontwikkelingen (maatschappelijk, beleid, regelgeving) volgen over opvang, huisvesting en ondersteuning voor vluchtelingen.
  • Trends vertalen naar lokale gevolgen.
  • Interne ontwikkelingen actief volgen
  • Op de hoogte blijven van actuele wet- en regelgeving

Competenties

  • Je hebt ervaring en affiniteit met regievoering, project- en procesmanagement;
  • Je bent een netwerker, je legt gemakkelijk en snel verbindingen;
  • Je bent communicatief vaardig, stressbestendig en in staat te relativeren èn te prioriteren;
  • Je bent pragmatisch en resultaatgericht, hebt een proactieve houding;
  • Je kunt zowel zelfstandig als in een team, als integraal (afdeling overstijgend) goed uit de voeten;
  • Je hebt ervaring met het werken bij een gemeente of soortgelijke politiek-bestuurlijke omgeving;

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg. Waarvan in elk geval 2 tot 3 dagen fysiek op kantoor in Eemnes.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare kennis van de BBV (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Financieel adviseur bij een gemeentelijke organisatie;

De Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bedrijfseconomie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een adviserende rol met politiek-bestuurlijke-processen;
  • Aantoonbare werkervaring in het samenwerken met maatschappelijke organisaties;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Financieel adviseur bij een gemeentelijke organisatie;
  • Een maximum uurtarief van € 115,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
  • Aantoonbare werkervaring met Vluchtelingenopvang, Maatschappelijke zorg voor Vluchtelingen én Bestuurlijke advisering (benoem dit duidelijk in het cv.) a. Aantoonbare werkervaring met 1 van bovengenoemde; (10 pt) b. Aantoonbare werkervaring met 2 van bovengenoemde punten; (20 pt) c. Aantoonbare werkervaring met alle bovengenoemde punten; (30 pt) d. Geen aantoonbare werkervaring met bovengenoemde punten. (0 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
01 juli 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox