Gemeente Venlo

Financieel Adviseur

Gemeente Venlo

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Team Financiën Het team Financiën heeft een formatie van ruim 36 fte’s. Het team verzorgt financiële ondersteuning aan zowel de teams als het totale concern, waaronder ook het stukje Planning & Control. Het team Financiën is daarnaast verantwoordelijk voor de uitvoering van en controle op de naleving van het vastgestelde financiële beleid. De financieel adviseur is gepositioneerd binnen Advies, waarbij het accent van de werkzaamheden ligt op advisering van het management.

De financieel adviseur adviseert en treedt op als sparringpartner van het management voor relevante ontwikkelingen en veranderingen:

-            Advisering bij MT-, college- en raadsvoorstellen.

-            Advisering bij P&C-cyclus (toetsen haalbaarheid, doorrekeningen maken, risico’s benoemen e.d.).

-            Periodiek bedrijfsvoeringoverleg bij de teams, gekoppeld aan managementgesprekken.

-            Interpretatie van sturingsinformatie.

-            Interpretatie van wet- en regelgeving op het terrein van afdelingen.

-            Specifieke bedrijfseconomische taken. De financieel adviseur levert een bijdrage aan de uitvoering van projecten op het beleidsterrein Financiën.

Kandidaatomschrijving

De kandidaat heeft

  • Een afgeronde financiële HBO/WO  opleiding;
  • Kennis en ervaring binnen lokale overheidsfinanciën is een pré;
  • Ervaring binnen gemeente Venlo is een pre
  • Ervaring binnen financiële advisering binnen de bedrijfsvoering is een pre.

ZZP’ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.

Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op banenpleinlimburg.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.banenpleinlimburg.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats op dinsdag 18 januari. We verzoeken de kandidaten nadrukkelijk hiermee rekening te houden.
Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken je dan ook vriendelijk geen contact op te nemen met de gemeente.
 

Toelichting op rooster

werkdagen maandag (8 uur), dinsdag (8 uur), woensdag ochtend (4 uur), donderdag (8 uur).

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Opleiding Minimaal een afgeronde HBO opleiding richting bedrijfskunde, bedrijfseconomie of vergelijkbaar.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar tenminste 2 jaar werkervaring als financieel adviseur bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar

De Wensen

  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. 1. Klik met de organisatie 2. Persoonlijke motivatie hoe kandidaat invulling gaat geven aan de opdracht 3. Daadwerkelijke aansluiting m.b.t. de gestelde eisen en wensen
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 3 jaar met het adviseren van bedrijfsvoering teams.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox