Gemeente Zeist

Financieel Adviseur

Gemeente Zeist

De opdracht­omschrijving


De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, als je je herkent in het profiel, solliciteer! In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.

Opdracht Vanwege tijdelijke inzet van een financieel adviseur op een andere functie zoeken we op korte termijn ondersteuning. Het gaat om ongeveer 0,7 fte, in ieder geval voor 4 maanden. Verlenging vindt plaats op basis van behoefte.

Onze financieel adviseurs zijn een expert in gemeentefinanciën en als adviseur gekoppeld aan één of meerdere teams. Je participeert binnen die teams op een zo breed mogelijk terrein en adviseert daarbij op financieel vlak.

Naast de algemene werkzaamheden liggen er voor jou 2 interessante dossiers:

  • adviseren over de (exploitatie van de) gemeentelijke begraafplaats en het crematorium;
  • meedenken en meedoen in het project beheersing personeelslasten.

Verder draag je bij aan de algemene werkzaamheden voor het team. Je kunt inspringen waar nodig. Denk hierbij aan begrotingswijzigingen, het samenstellen van delen van de P&C-documenten en algemene adviesvragen.

Dit ben je
Liefde voor je vak is duidelijk aanwezig.  

Je steekt je handen uit de mouwen. Je zegt niet snel nee, maar helpt ons daadwerkelijk mee de klus te klaren. Je bent all round als financieel adviseur.  Naast je vakkennis heb je daarom  goede adviesvaardigheden  en politieke sensiviteit, zodat je makkelijk en razendsnel schakelt tussen operationele, tactische en strategische vraagstukken.

 

Competenties

  • Analytisch en cijfermatig sterk
  • Zelfstandig én in teamverband kunnen werken
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid (bondig en in begrijpelijke taal)
  • Overtuigingkracht en luistervaardigheid

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2021
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur in gemeentefinanciën
  • Minimaal 1 aanvullende training/ opleiding op het gebied van BBV
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau

De Wensen

  • De startdatum is uiterlijk 11 oktober (20 pt)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur in de lokale overheid (30 pt)
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren op het gebied van personeelslasten (15 pt)
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren op het gebied van begraafplaatsen (15 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox