Gemeente Steenbergen

Financieel adviseur

Gemeente Steenbergen

De opdracht­omschrijving

Wat ga je doen?
Door een interne verschuiving vervang je de collega die momenteel de afdelingen Bedrijfsvoering en Dienstverlening en Programma’s en projecten op financieel gebied adviseert. We zoeken een financieel adviseur met ruime kennis en ervaring binnen gemeenten. In jouw rol als financieel adviseur ben je voor de genoemde afdelingen de financiële sparringpartner bij het opstellen van voorstellen, beleidsplannen en andere adviezen. Een belangrijk deel van je taak zal bestaan uit je  bijdrage aan het opstellen van de tussenrapportage over 2025 en de programmabegroting voor 2026. Je werkt in het team samen met de andere adviseurs en met de collega’s van de financiële administratie.

Wat verwachten we van jou?

  • Ruime ervaring binnen een gemeente op het gebied van financiële advisering (minimaal drie jaar) en met het opstellen van een gemeentelijke begroting. Dit moet aantoonbaar zijn via het CV met referenties.
  • Je moet in staat zijn de rol als financieel adviseur zelfstandig uit te kunnen voeren (dit vraagt om senioriteit/ervaring en zelfstandig kunnen werken).
  • Wij vinden je aanwezigheid erg belangrijk en daarom verricht je je werkzaamheden (bijna) geheel op het gemeentehuis van de gemeente Steenbergen.
  • De genoemde beschikbaarheid.

Wij vinden het belangrijk dat je past in het team. Dit toetsen we in een persoonlijk gesprek.
Deze inhuuropdracht verloopt via Flex West-Brabant. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De wet DBA reguleert de inzet van zzp-ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp-er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in een financiële richting. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ruime ervaring binnen een gemeente op het gebied van financiële advisering (minimaal 3 jaar) en met het opstellen van een gemeentelijke begroting. Dit moet blijken uit het CV.

De Wensen

  • De kandidaat beschikt minimaal over drie referenties en deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Uw kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Proactief - Resultaatgericht - Communicatief vaardig - Zelfstandig - Analytisch - Netwerker - Politieke en bestuurlijke sensitiviteit Naast de competenties wordt ook getoetst of de kandidaat binnen de organisatie en het team past.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
19 juni 2025 om 10:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox