gemeente Utrecht

Financieel adviseur

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Deze opdracht voer je uit binnen de afdeling Financiën van het organisatieonderdeel Financiën en Inkoop (F&I). F&I is een organisatieonderdeel dat het bestuur, de directie en organisatie voorziet van ondersteuning en advies. Daarnaast is F&I ook verantwoordelijk voor strategisch beleid, kaderstelling en de functionele aansturing op het gebied van financiën en inkoop.. Wij zorgen ervoor dat, in samenwerking met de andere bedrijfsvoering onderdelen, de bedrijfsvoering modern is en mee ontwikkelt met de organisatie.

Als Financieel Adviseur werk je samen in een team met financieel specialisten in de cluster Financieel adviseurs en specialisten. Je hebt een verantwoordelijke functie met een echte voorttrekkers rol. Je werkt nauw samen met, je bent sparringpartner van en je ondersteunt de organisatieonderdelen. Daarnaast adviseer en draag je bij aan de totstandkoming van de producten van onze planning & control cyclus. 

Als gevolg van openstaande vacatures, langdurig zieken en zwangerschapsverloven zoeken wij tijdelijke versterking om het jaarrekeningwerkzaamheden met succes te uit te voeren. 
Omdat we zo snel mogelijk een financieel adviseur nodig hebben op deze opdracht staat de tender open tot 3 december. 

Op de volgende gebieden is capaciteit nodig:
•    Paragraafregisseurs
o    investeringen, onderhoud kapitaalgoederen
o    Risicobeheersing en weerstandsvermogen
o    Begrotingsrechtmatigheid

Bij de verschillende P&C producten ben jij de paragraafeigenaar. Dit houdt in dat jij verantwoordelijk bent voor een juiste, complete en tijdige aanlevering van alle benodigde informatie om de paragrafen op te stellen. Je hebt hierin een coördinerende rol. Je schakelt met alle betrokken organisatieonderdelen zodat zij tijdig financiële en tekstuele onderbouwing aanleveren. De inhoud stem je af met de collega’s van strategie. Jij bent verantwoordelijk voor de kwaliteit en zorgt dat jouw paragrafen voldoen aan de wensen en eisen van het Bestuur en de politiek. 

Naast jouw bijdrage rondom de P&C cyclus hou je je bezig met:
•    Accountmanagement, waarbij je regelmatig contact hebt met de business controllers van de afdelingen waarvan jij accounthouder bent om elkaar op de hoogte te houden van relevante ontwikkelingen. Daarnaast lees je mee met beleidsstukken en toets je bestedings- en dekkingsvoorstellen.
•    Kennisontwikkeling op jouw vakgebied. Je bent altijd op de hoogte van nieuwe wet- en regelgeving en politieke ontwikkelingen die invloed hebben op jouw werk. Vanuit je rol als Financieel Adviseur zorg je dat ook de organisatieonderdelen altijd op de hoogte zijn van belangrijke wijzigingen.
•    Ad hoc vragen beantwoorden vanuit de organisatie die te maken hebben met jouw vakgebied. Jij bent de expert die zorgt dat alle onderdelen hun werk op de juiste manier inrichten.
•    De accountantscontrole. Je verzamelt gevraagde informatie en beantwoordt vragen. Daarnaast ben jij de spil in het contact met andere organisatieonderdelen. 
•    Verschillende projecten om werkprocessen te verbeteren. Denk hierbij aan de implementatie van een nieuw systeem of het voorzien in wensen vanuit de raad om meer grip te krijgen investeringen.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau:
  • Je hebt recente werkervaring met het opstellen van jaarrekeningen binnen een gemeente:
  • Je hebt kennis van de BBV:
  • Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld:
  • Geef hier twee recente en relevante referenties op. Let op: dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer onderstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: Referentie 1 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Referentie 2 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

De Wensen

  • Aantal jaren werkervaring in een soortgelijke functie als adviseur: minimaal 3 jaar.
  • Beschrijf jouw werkervaring als verantwoordelijke voor een juiste, complete en tijdige aanlevering van alle benodigde informatie om de paragrafen op te stellen. Wat was jouw rol en wat waren jouw werkzaamheden? Beantwoord deze vraag kort en bondig.
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox