Gemeente Rheden

Financieel adivseur

Gemeente Rheden

De opdrachtĀ­omschrijving

De afdeling en het team

Je gaat als financieel adviseur werken in het team Financiën, Informatie en Vastgoed (ca 30 medewerkers). Jouw “thuisbasis” is de vakgroep Financiën. Dit team Financiën bestaat uit (senior) financieel medewerkers/beheerders, financieel adviseurs en een financieel controller. Totaal ongeveer 10 collega’s.

De financiële administratie is ondergebracht bij De Connectie. Dit is de gemeenschappelijke regeling op het gebied van bedrijfsvoering (samen met de gemeente Arnhem en Renkum) voor ondersteunende processen en uitvoeringstaken.

De financieel adviseurs hebben verschillende aandachtsgebieden. We zoeken nu een financieel adviseur voor het domein Leefomgeving.

Er wordt gewerkt aan het versterken van de financiële functie binnen de gemeente Rheden. De financiële functie omvat het team financiën, van waaruit al het beleid, de systemen en processen worden vormgegeven, ingericht en/of geregisseerd. Maar omvat ook iedereen binnen de gemeente met een financiële rol in zijn of haar functie. In de volle breedte wil de gemeente een volgende professionalisering stap maken. Denk daarbij aan het herijken van de P&C-processen, het opstellen van divers beleid bijvoorbeeld het treasurystatuut, het waar nodig aanscherpen van de verschillende rollen en verantwoordelijkheden tussen de lijn en het team en tussen Rheden en De Connectie en het versterken van de adviesfunctie van de financieel adviseurs aansluitend op de behoefte van de lijn.

Wat ga je doen:

De financieel adviseur is sparringpartner van het management en het bestuur. Kritisch meedenken over de (programma)sturing en de verantwoording in termen van doelen, resultaten en kpi’s hoort daar ook bij.

Je adviseert en faciliteert op financieel vlak de collega’s van jouw domein Leefomgeving. Je kunt hierbij denken aan de begeleiding tijdens P&C-processen, het bewaken en uitvoeren van de financiële afspraken die gemaakt zijn, het maken van correcties en het opstellen van begrotingswijzigingen. Je bent betrokken bij het initiëren van nieuwe voorstellen en geeft daarover financieel advies. Je coacht en spart met je klanten, je neemt ze mee en je geeft ze inzicht zodat zij hun eigen financiële rol en verantwoordelijkheid kunnen nemen. Ook werk je mee aan de totstandkoming en vernieuwing van de P&C-producten. Je doet dit uiteraard in afstemming met je financiële collega’s.

Als financieel adviseur voor het domein Leefomgeving adviseer je ook over complexe(re) investeringskredieten en diverse programma’s en projecten. Bijvoorbeeld de woningbouwversnelling en de energietransitie. Hierbij hoort ook de verantwoording naar externe financiers. Kennis omtrent grondexploitaties en vastgoed is voor deze rol een pré.


Verantwoordelijkheden

  1. Adviseren van collega's, management en bestuur
  2. Je draagt bij aan de verschillende P&C producten
  3. Je bent betrokken bij en geeft advies op financiele voorstellen
  4. Je draagt bij aan de doorontwikkeling de financiele functie
  5. Je adviseert op complexe(re) investeringskredieten

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Specifiek:1. Je hebt een Verklaring Omtrent Gedrag
  • Opleiding: 1. Minimaal HBO werk- en denkniveau op het gebied van financiĆ«n. Dit is aantoonbaar door opleiding of werkervaring.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • Kennis en ervaring: 1.Kennis en ervaring met investeringskredieten, vastgoed en grondexploitaties. 2. Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke rol op een financiĆ«le afdeling van een gemeentelijke organisatie. 3. Ruime kennis en ervaring met een financieel administratiesysteem binnen de gemeentelijke overheid.

De Wensen

  • Je hebt de opleiding BBV gevorderden behaald. Basis en verdieping.
  • Ruime kennis en ervaring met LIAS en Unit4.
  • Ervaring circulaires en BTW
  • Ervaring binnen een middelgrote gemeentelijke organisatie (45.000 inwoners)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox