Gemeente Deventer

Financial controller

Gemeente Deventer

De opdracht­omschrijving

Voor de periode december tot en met maart zoeken wij een Financial Controller die gedurende 40 uur per week ondersteuning biedt bij de samenstelling van de jaarrekening 2024 van de gemeente Deventer. Je werkt nauw samen met het team Finance & Control en speelt een sleutelrol in het beantwoorden van vragen van de “Lijst op te leveren stukken” (LOTS-lijst), opgesteld door de huisaccountant. Deze vragen hebben betrekking op diverse onderwerpen, waaronder materiële vaste activa, grondexploitatie, huren en pachten, legesopbrengsten en het sociaal domein. Je werkt onder verantwoordelijkheid van de coördinator jaarrekening. 

Daarnaast voer je onderbouwingen en analyses uit die je plaatst in het digitale dossier van de accountant (Huddle) en ondersteun je bij de uitvoering van verbijzonderde interne controles. Je werkt zelfstandig, levert nauwkeurige informatie aan en toetst de consistentie van gegevens. Ook ben je een vraagbaak op het gebied van financieel-administratieve verwerking, vul je tabellen in Lias in, voer je controles uit op activa en signaleer je opvallende balansmutaties.
Met jouw analytische vaardigheden en gedegen kennis zorg je voor een betrouwbare basis van de jaarrekening en ondersteun je de organisatie in een cruciale periode. Als Financial Controller maak je impact door kwaliteit te leveren en collega’s effectief te ondersteunen.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Accountacy of Bedrijfseconomie, of andere financiële opleiding, minimaal mbo.
  • Minimaal 4 jaar ervaring als (Financial) Controller bij een gemeente.
  • Kennis van/ervaring met SAP, Lias, Huddle en Excel
  • Let op: Als deze opdracht direct aan een ZZP’er gegund wordt, zal het contractmanagement door Haert uitgevoerd worden. Voor onze modelovereenkomst, zie link Conceptovereenkomst zzp. Als de opdracht gegund wordt aan een ZZP’er via een intermediair voeren wij ook het contractmanagement uit. De overeenkomst is te vinden in de link Overeenkomst in- en doorleen. Overeenkomst in-en doorleen > https://hub.driessengroep.nl/m/cb2ee83d-243b-4b21-8109-b91c13c02e37 Conceptovereenkomst zzp met toelichting > https://hub.driessengroep.nl/m/6df2e1f7-c964-4fac-a085-aff937ac2dc6

De Wensen

  • Minimaal 4 jaar ervaring als (Financial) Controller bij een gemeente.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Zelfstandig werken - Proactief - Goede adviesvaardigheden: weet collega's en betrokken goed advies te geven, gevraagd en ongevraagd. - Mondeling communiceren - Schriftelijke communiceren - Samenwerken - Nauwkeurig / accuraat werken
  • Specifieke vakkennis m.b.t. gemeentefinanciën, BBV, P&C-cyclus, boekhouden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox