Fontys Hogeschool

Facility coördinator

Fontys Hogeschool

De opdracht­omschrijving

Omschrijving

De facility coördinator bij Fontys vastgoed en facilities (V&F) zorgt ervoor dat de operationele gang van zaken op facilitair gebied op rolletjes loopt. Van receptie tot catering en van schoonmaak tot externe inhuur via o.a. onze beveiligings- en logistieke contractpartners; de facility coördinator zorgt ervoor dat iedereen binnen het facilitaire team optimaal wordt ingezet. Dat iedereen zoveel mogelijk gebruik maakt van eenieders talenten en iedereen uit het team weet wat er van hem/haar verwacht wordt. De facility coördinator is de linking pin naar klant, team, medewerkers en contractpartners. De facility coördinator ziet en doorziet welke acties genomen moeten worden om tot de beste resultaten te komen. Samen met het team zorgen jullie ervoor dat de totale dienstverlening tip top in orde is.

Fontys V&F Fontys

V&F ondersteunt het onderwijs. We verzorgen alles wat met huisvesting en dienstverlening te maken heeft voor alle Fontys-instituten en overige diensten. Hieronder valt o.a. het onderhoud van onze gebouwen, verzorgen van beveiliging en veiligheid, hospitality & catering, duurzaamheid en mobiliteit. We zijn een team met betrokken en ervaren professionals die zorgdragen voor de voorbereiding en realisatie van alle dienstverlening en projecten.

De opdracht

De opdracht bestaat uit een mix van regievoering, werkvoorbereiding, het waarborgen van een optimale facilitaire dienstverlening en het continu verbeteren van de kwaliteit. Je bent het aanspreekpunt voor de gebruikers van het gebouw en fungeert als verbindende factor tussen de klant, het facilitair team en de contractpartners. Daarbij zie je erop toe dat alle Fontys-regels door de gebruikers worden nageleefd. Omdat je de uitdagingen van de klant goed kent, ben je in staat om steeds de best mogelijke dienstverlening te verzorgen.

Samen met de andere coördinatoren en onze contractpartner stel je het rooster op en neem je de regie over de inzet van de gecontracteerde uitvoerende diensten. Je bewaakt de kwaliteit van hun dienstverlening en onderhoudt contact over het nakomen van gemaakte afspraken, waarbij jouw focus ligt op de contracten. Daarnaast evalueer je voortdurend de dienstverlening en werkprocessen, zowel van het eigen team als van de gecontracteerde partijen. Waar nodig stel je verbeteringen voor en schroom je niet om deze door te voeren.

Verder begeleid, coach en stuur je de facilitair medewerkers functioneel aan op de locatie in Eindhoven en ondersteun en informeer je de Facility Manager in diens werkzaamheden.

Gevraagde competenties

• Je hebt een duidelijke kijk op de rol van Facility Management binnen een grote organisatie;

• Je bent een voorbeeld voor je team. Je bent een verbinder en in staat, op jouw eigen manier, het beste uit het team te halen;

• Je bent nieuwsgierig, vernieuwend en kunt out of the box denken;

• Je kunt je gemakkelijk verplaatsen in de klant en kunt verzoeken van klanten en gebruikers vertalen in een helder plan van aanpak;

• Je hebt ervaring met werken in projecten en multidisciplinaire teams;

• Je beschikt over een uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel in het Nederlands als het Engels. Je kunt goed en duidelijk opdrachten aan contractpartners omschrijven;

• Je bent servicegericht en gastvrij. Je vindt het belangrijk om voor de gebruikers van het gebouw een prettige en veilige omgeving te creëren;

• Je hebt een sterke persoonlijkheid: je durft het gesprek aan te gaan met klanten, contractpartners, medewerkers en studenten. Jouw mening is belangrijk en draagt bij aan het verbeteren van onze dienstverlening;

• De kernwaarden pro-actief, samenwerken, eigenaarschap en flexibel zijn jou op het lijf geschreven; • Je denkt in kansen en mogelijkheden

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • WAADI registratie BIj voorlopige gunning van de opdracht wordt door de opdrachtgever de WAADI-registratie gecontroleerd.
  • Verklaring betalingsgedrag Inschrijver bevstigd bij voorlopige gunning een verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen (niet ouder dan 6 maanden) of een verklaring betalingsgedrag inlenersaansprakelijkheid (niet ouder dan 3 maanden) te kunnen overleggen.
  • De (aangeboden) kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol, inclusief ervaring met leiding geven.
  • Kopie verzekeringsbewijs Inschrijver bevestigd bij de voorlopige gunning een kopie verzekeringsbewijs te kunnen overleggen met daarin opgenomen het bedrag waarvoor hij verzekerd is. (minimaal €500.000,- per schade veroorzakende gebeurtenis en minimaal €1.000.000,-per jaar)
  • De (aangeboden) kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde MBO-opleiding facility management of vergelijkbaar.
  • De (aangeboden) kandidaat is vanaf uiterlijk 1 oktober 2025 minimaal 32 uur per week beschikbaar.
  • De (aangeboden) kandidaat beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift. Daarnaast spreekt de kandidaat Engels

De Wensen

  • Voeg hier het CV toe Het CV is maximaal 4 pagina's en wordt beoordeeld op de mate waarin de werkervaring aansluit bij de opdracht. (Aangeboden) Kandidaten die lager dan een 6 scoren op het CV worden uitgesloten van verdere deelname aan de Offerteaanvraag.
  • Hoeveel jaar relevante werkervaring heeft de (aangeboden) kandidaat? - Minder dan 5 jaar - 5 tot 7 jaar - 7 tot 10 jaar - Meer dan 10 jaar
  • Hoeveel ervaring heeft de (aangeboden) kandidaat met het aansturen en bewaken van prestaties van gecontracteerde dienstverleners (zoals beveiliging en schoonmaak)? - Minder dan 5 jaar ervaring - 5 tot 7 jaar ervaring - Meer dan 7 jaar ervaring
  • Prijs Geef hier het all-in uurtarief op voor de (aangeboden) kandidaat exclusief btw maar inclusief alle bijkomende kosten. Het maximum all-in uurtarief is €70,- exclusief btw.
  • Gesprek Door de weging van de antwoorden op de vragen wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Met de hoogst scorende kandidaten wordt een gesprek in gepland. Het gesprek geeft de doorslag.  De gesprekken zullen plaatsvinden in week 38 in Eindhoven.
  • Hoeveel ervaring heeft de aangeboden kandidaat met het opstellen en beheren van roosters. - Geen ervaring - Enige ervaring met roosteren - Structurele ervaring met roosteren en afstemmen met contractpartners - Ruime ervaring met complexe roosters, inclusief afstemming met meerdere teams en contractpartners

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
09 september 2025 om 06:30
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox