Opdrachtomschrijving
De uitvoering van de facilitaire dienstverlening wordt verricht door het team facilitair. Het team Facilitair is een relatief compact team bestaande uit 15 personen te weten bodes, conciërges, Servicedesk medewerkers, adviseurs en facilitair ondersteuners. Het team is druk bezig om de transitie te maken naar een professionele facilitaire organisatie.
Het team werkt nauw samen met de teams Automatisering en Gebouwenbeheer. De gemeente is in 2021 verhuisd naar een nieuwe locatie. Dat brengt veranderingen met zich mee voor de dienstverlening en de wijze waarop de facilitaire dienstverlening aangeboden wordt. Team Facilitair heeft voor deze nieuwe situatie een visie ontwikkeld met bijbehorende strategie.
Over de opdracht
- De opdracht houdt in;
- Het implementeren van het goedgekeurde advies van een bij Midden-Groningen passende facilitaire organisatie, gericht op samenhang, structuur en verbinding, zowel binnen het team als richting de organisatie.
- Teamleider m.b.t. het managen van het team in het dagelijkse werk en van daaruit het creëren van een gemeenschappelijke, proactieve betrokkenheid bij de toekomstige ontwikkelingen.
- De duur van de opdracht is tot uiterlijk 1 januari 2024, waarbij de overeenkomst om organisatorische redenen tussentijds kan worden beëindigd, waarbij een opzegtermijn van 4 weken wordt gehanteerd.
Verantwoording wordt afgelegd aan de portefeuille-directeur, tevens opdrachtgever.
Over het profiel van de interimmanager
- Ruime en aantoonbare ervaring met vergelijkbare opdrachten in soortgelijke (politiek-bestuurlijke) organisaties;
- Visie en strategisch inzicht, alsmede Inhoudelijke en actuele kennis op het vakgebied facility management;
- Inhoud kunnen geven aan begrippen als klantgerichtheid, integraliteit, creëren van betrokkenheid en verandermanagement;
- Bedrijfsmatige instelling, gericht op doelen, resultaten, planning en financiële sturing;
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en kunnen acteren op verschillende niveaus binnen de organisatie;
- Zowel mens- als organisatiegericht;
- Adequaat kunnen schakelen als het om leiderschapsstijlen gaat: in beginsel waar mogelijk situationeel en ondersteunend, maar directief waar noodzakelijk;
- Op samenwerking gerichte persoonlijkheid met gevoel voor humor
Kandidaatomschrijving
De kandidaat die we voor ogen hebben:
- Heeft ruime en aantoonbare ervaring met vergelijkbare opdrachten in soortgelijke (politiek-bestuurlijke) organisaties;
- Heeft visie en strategisch inzicht, alsmede Inhoudelijke en actuele kennis op het vakgebied facility management;
- Kan inhoud geven aan begrippen als klantgerichtheid, integraliteit, creëren van betrokkenheid en verandermanagement;
- Heeft een bedrijfsmatige instelling, is gericht op doelen, resultaten, planning en financiële sturing;
- Heeft uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en kan acteren op verschillende niveaus binnen de organisatie;
- Is zowel mens- als organisatiegericht;
- Kan adequaat schakelen als het om leiderschapsstijlen gaat: in beginsel waar mogelijk situationeel en ondersteunend, maar directief waar noodzakelijk;
- Heeft een op samenwerking gerichte persoonlijkheid en heeft gevoel voor humor.
We noemen geen minimum- of maximumtarief. Graag zien we een marktconform tarief op basis van de gevraagde ervaring en gevraagde competenties.
Interviewplanning
De interviews worden gepland tussen dinsdag 26 juli en donderdagmiddag 28 juli.
Toelichting op rooster
Vanwege piek -en dalmomenten kunnen de uren in overleg met de leidinggevende flexibel worden ingericht.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.