Gemeente Woensdrecht
max €65 per uur
Noord-Brabant
36 uur per week
20 juni 2022
20 september 2022
• Begeleiden van cliënt (en evt. netwerk), het coördineren en bewaken van de zorg.
• Aanvragen/signalen oppakken waarbij sprake is van crisis.
• Nazorg: (pro actief) onderzoeken in hoeverre verstrekte voorziening (nog) passend is bij de situatie van de cliënt. Bij problemen bemiddelen met leveranciers en/of zorgaanbieders.
• Het leveren van maatwerk door binnen de kaders van het algemene werkproces op eigen initiatief en zelfstandig creatieve oplossingen te (laten) organiseren.
• Ondersteunen bij bezwaar en beroepsprocedures en meegaan naar Rechtbank.
• Behandelt, beoordeelt en beslist op aanvragen voor Wmo-voorzieningen (rolstoel-, vervoers- en woonvoorzieningen, beschermd wonen, hulp bij de huishouding en begeleiding) en Gehandicaptenparkeerkaarten (GPK) vanuit de Wegenverkeerswet.
• Zoekt samen met de cliënt naar een integrale oplossing van het probleem: Verricht de brede intake tijdens een huisbezoek of afspraak op het gemeentehuis en hanteert hierbij de visie van de Kanteling. Maakt hierbij gebruik van de sociale kaart en verwijst of begeleidt (bij beperkte eigen kracht) zo nodig door naar andere (even goede of betere) oplossingen en/of instanties.
• Draagt zorg voor het door derden laten inzetten van de juiste zorg en begeleiding. Betrekt hiervoor andere ketenpartners/zorgverleners bij de casus. Voert in voorkomende gevallen (meervoudige problematiek) integrale casusregie.
• Voert bij meervoudige problematiek integrale casusregie.
• Informeert en adviseert de klant op het gebied van Wmo-verstrekkingen en andere relevante zorg-/welzijnsmogelijkheden.
• Stelt zelfstandig (her)indicaties en selecties op. Schakelt bij zeer complexe aanvragen een externe indicatiesteller (medisch adviseur) in, controleert diens rapportage op doel- en rechtmatigheid en verwerkt het advies in een individuele beschikking.
• Onderhoudt contacten met externe adviseurs, leveranciers, zorgaanbieders, behandelaars en zorgpartners en ziet toe op de naleving van de werkafspraken. Zorgt voor afstemming van de zorg tussen deze partijen en neemt deel aan diverse externe overleggen.
• Stelt samen met cliënt doelen vast voor de begeleiding.
• Beoordeelt aan de hand van het ondersteuningsplan/leveringsplan of de doelen bij de begeleiding en de resultaten bij de huishoudelijke ondersteuning worden behaald (resultaatfinanciering). Ziet toe op naleving hiervan door de zorgaanbieder en stelt indien nodig de doelen bij.
• Controleert offertes, nota’s van de uitvoering van de uitbestede werkzaamheden/diensten van de externe partijen.
• Voert alle voorkomende registraties uit voor beheersing van de werkprocessen en stelt zelfstandig rapportages/gespreksverslagen/beschikkingen op.
• Doet vanuit de eigen deskundigheid voorstellen voor kwaliteitsverbetering, zowel qua bedrijfsvoering als qua dienstverlening en levert een bijdrage aan voorstellen op het gebied van beleidsontwikkeling
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox