Gemeente Nijmegen

Ervaren Klantmanagers Schuldhulpverlening (2 fte)

Gemeente Nijmegen

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Als Gemeente Nijmegen dragen we bij om mensen uit hun schulden te helpen of te voorkomen dat ze schulden opbouwen. Geldzorgen heeft grote invloed op het welbevinden van ons. Het verminderen van geldzorgen zorgt voor betere leefomstandigheden. Team Schuldhulpverlening bestaat uit 45 medewerkers. Voor de financieel experts in de wijk werken we samen met Bindkracht10, waarbij van beide organisaties medewerkers samen het werk uitvoeren.

Wij zoeken voor deze opdracht meerdere ervaren kandidaten omdat de vraag van inwoners sterk is toegenomen


Verantwoordelijkheden

Als Klantmanager Schuldhulpverlening bestaan de taken uit vier taakonderdelen. Je kunt voor alle vier de onderdelen worden ingezet. Dit zal afhangen van de werkvoorraad bij de diverse werkzaamheden.

  • Deel  1. Vroegsignalering: Bij het onderdeel Vroegsignalering is het jouw taak om outreachend inwoners te benaderen. Kerntaken daarbij zijn: contact leggen met inwoners, telefonisch, schriftelijk of thuisbezoek. Daarbij maak je een analyse van de situatie en de hulpvraag. Je werkt in het netwerk van samenwerkingspartners in de wijk;
  • Deel 2. In de rol van financieel expert in de wijk voer je intakegesprekken met Nijmegenaren met geldzorgen om te bekijken welke hulp zij nodig hebben. Je werkt in één of twee wijken van gemeente Nijmegen. Je werkt daarbij samen met een Financieel Expert van Bindkracht10.

    Na de intake bepaal je wat er nodig is voor de Inwoner. Dit kunnen diverse zaken zijn zoals een informatie- en adviesgesprek of een verwijzing naar een samenwerkingspartner.

  • Deel 3. Je gaat verder met de inventarisatie en analyse van de Financieel expert in de wijk of van de bewindvoerder en start een schuldregeling; Je voert alle werkzaamheden uit voor een schuldregeling. Jij bent regievoerder van de inwoner en krijgt ondersteuning van diverse teams, o.a. Hercontrole, Schuldregelaars, Administratieve medewerkers, medewerker Budgetbeheer. Je hebt naast de verantwoordelijkheid van een eigen caseload ook de verantwoordelijkheid van de caseload van het team.  We werken met een schuldhulpverlening systeem.

  •  Deel 4: Regieteam Multiproblemen: je helpt klanten uit de Regieteams van Nijmegen ( multi-problems) en werkt samen met een regieteam. In deze regieteams worden Inwoners van Nijmegen geholpen met maatwerk. In het team wordt samen bepaald of er financiële hulp nodig is. Jouw taak is om aan de slag te gaan met financiële hulp.  

     

    Voor alle taken geldt dat contact met de cliënt bestaat uit diverse gesprekken zowel fysiek als telefonisch.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 14-11-2022, of zoveel eerder als mogelijk is, tot en met 30-04-2023 voor minimaal 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 4 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Aantoonbaar minimaal afgeronde hbo- opleiding in een relevante richting (Sociaal Juridisch/Maatschappelijk Werk/Social Work);
  • Je hebt een diploma/certificaat van de opleiding Schuldhulpverlener;
  • Aantoonbaar werkervaring in 2022 op het gebied van Schuldhulpverlening (VTLB);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare en relevante kennis van en werkervaring met wet- en regelgeving op het gebied van Schuldhulpverlening en sociale zekerheid in de afgelopen 2 jaar;
  • Je bent beschikbaar voor overleg op dinsdag en/ of donderdag.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kennis van en inzicht in financiën, budgettering en administratief sociaal - juridische procedures;
  • Ervaring met coaching op gedrag, motivatie en stress- sensitiviteit; geef twee overtuigende voorbeelden; 1 voorbeeld is 20%, 2 voorbeelden is 45%;
  • Beschrijf overtuigend 2 situaties waarbij samenwerking blijkt en jouw rol daarin; 1 situatie met collega's en 1 situatie met samenwerkingspartners; 1 overtuigend voorbeeld is 15%, 2 is 35%

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox