Gemeente Meppel
geen max tarief
Drenthe
32 uur per week
14 juli 2025
14 januari 2026
Organisatie
Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.
Bij zo’n prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.
Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.
Samen met ruim 400 collega’s werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de ‘fairtrade gemeente’ Meppel.
Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.
Opdracht
Als juridisch medewerker werk je actief mee aan juridische vraagstukken van het team. Deze vraagstukken zijn op het gebied van handhaving APV en bijzondere wetten, alcoholwet en ondermijning. Ook werk je mee om de juridische kwaliteit in het team te vergroten. Je beoordeelt of de genomen besluiten in stand kunnen blijven. Je draagt zorg voor verbetering van de juridische kwaliteit van besluitvorming en de borging daarvan. Als we een bezwaarschrift hebben ontvangen, neem jij contact op met bezwaarde en bespreekt met bezwaarde of het bezwaar op informele wijze behandeld kan worden.
Verder ben je expert op jouw gebied van de APV, bijzondere wetten en Bibob en ondermijning. Je voorziet de medewerkers en teammanager van juridisch advies en je biedt ondersteuning bij de ontwikkelingen en de bijbehorende juridische consequenties. Je schrijft of werkt mee aan juridische producten, zoals verordeningen en beleidsregels. Je vertaalt beleid naar werkprocessen, protocollen en instructies.
Jouw taken
Competenties
Communicatief sterk en goed kunnen luisteren. Je bent zelfstandig en beschikt over overtuigingskracht, waarbij je werkt vanuit een onafhankelijk oordeel wat jouw advisering sterker maakt. Je bent flexibel en denkt in creatieve oplossingen en toont daarin daadkracht. Je kan goed overzicht houden en stuurt op een zorgvuldige afronding van een casus op juridisch vlak.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg, maar in ieder geval 3 dagen op kantoor.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox