Provincie Zuid-Holland

Projectmanager geluid- en zichtwerende voorzieningen vlietland

Provincie Zuid-Holland

De opdracht­omschrijving

Omschrijving van de opdracht

De projectmanager heeft de integrale verantwoordelijkheid voor het project geluid- en zichtwerende voorzieningen Vlietland en het uitvoeren van de aanleg van de geluidschermen en beplanting. De projectmanager vervult daarvoor de rollen van inkoop- en contractmanager, manager projectbeheersing en omgevingsmanager voor:

• Het realiseren van geluid- en zichtwerende voorzieningen in recreatiegebied Vlietland en Vogelplas Starrevaart. De focus voor de eerste helft van 2026 ligt op het afronden van de engineeringsfase. Vanaf kwartaal 3 vindt de realisatie buiten plaats.

• Het begeleiden van het betrokken derde partijen, zoals de ingenieursbureaus voor de uitvoering van de systeemgerichte contractbeheersing en vergunningverlening, de onder UAV-gc uit te voeren werkzaamheden van de aannemer van de geluidschermen en onder UAV uit te voeren werkzaamheden voor de beplanting.

• Het aansturen van de betrokken projectteamleden (projectleider techniek en adviseurs voor projectondersteuning, omgeving, projectbeheersing, planning en kosten), het voeren van gesprekken met betrokken bestuurders, formele partijen (o.a. Staatsbosbeheer, Gasunie, Dunea, Hoogheemraadschap van het Rijnland, gemeente Leidschendam-Voorburg en Rijkswaterstaat) en omgevingspartijen in het recreatiegebied. 

Het project bestaat uit verschillende tracés die een eigen technische uitvoering vergen, met verschillende deelopdrachten aan marktpartijen. Het project kent een hoge mate van politieke gevoeligheid en is ontstaan vanuit een motie (867) van Provinciale Staten in 2019. De projectmanager is verantwoordelijk voor budgetbewaking en de aanlevering van de stukken voor de P&C cyclus. Hierbij werkt de projectmanager samen met de Ambtelijk Opdrachtgever en de (coördinerend) Ambtelijk Opdrachtgever voor het recreatiegebied Vlietland. De projectmanager neemt daarvoor deel aan het integraal overleg voor Vlietland, waar alle raakvlakprojecten en -ontwikkelingen onderling worden afgestemd met de overige projectleiders en beheerders van het gebied.

Planning

De verwachting is dat het project wordt afgerond in het eerste kwartaal van 2027. Om voldoende flexibiliteit te behouden indien het project onverhoopt uitloopt, zijn in de overeenkomst verlengingsopties opgenomen. Deze kunnen worden benut wanneer de voortgang of afronding van het project daar aanleiding toe geeft. Het gebruik van verlengingsopties zal tijdig en schriftelijk aan de opdrachtnemer worden medegedeeld.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 6 Kennis en expertise: Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0004524’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over: Eis 6.1 Afgeronde WO opleiding; Eis 6.2 Minimaal 5 jaar werkervaring bij het openbaar bestuur op managementniveau; Eis 6.3 Minimaal 2 vergelijkbare projecten geïnitieerd en uitgevoerd met per project een budget van minimaal € 10 mln; Eis 6.4 Aantoonbare werkervaring met het functioneren van provinciale organisatie en de daarmee samenhangende besluitvormingsprocessen; Eis 6.5 Aantoonbare ervaring met politiek gevoelige projecten.
  • Eis 3 Vormvereiste invulformulier Kwaliteit: Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025 0004524’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;
  • Eis 1 Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 5 januari 2026 tot en met 4 januari 2027 beschikbaar voor ongeveer 12 uren per week voor de voorbereiding, uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op datum kunnen starten, of in onderling overleg op een ander te bepalen datum. Afhankelijk van de fase van het project kan het aantal uren worden fluctueren 6 en 18 uur per week;
  • Eis 4 Vormvereiste Uurtarief: Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0004524’ wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform; BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0004524’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief.
  • Eis 5 Bandbreedte Uurtarief: Het aangeboden uurtarief bedraagt in het ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0004524’ minimaal € 145,00 en maximaal € 165,00 exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis- , verblijf-, telefoon- en parkeerkosten;
  • Eis 2 Vormvereiste CV: De inschrijver heeft de Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0004524’ en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld. NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling.

De Wensen

  • De kandidaat is een ZZP'er - Ja - Ja, inzet via detacheringsbureau - Nee

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
11 november 2025 om 09:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox