Gemeente Enschede

Document Management System Specialist

Gemeente Enschede

De opdracht­omschrijving

Document Management System Specialist (DMS) 
Opdracht: 
Bij de gemeente Enschede werken we aan archivering en informatiebeheer projecten met een flinke impact op onze informatiehuishouding. Jij speelt hierin als Corsa specialist informatiebeheer een belangrijke rol. 
Je werkt samen met de bestaande functioneel beheerders van Corsa (DMS) en je gaat aan de slag met specifieke queries, specialistische Corsa handelingen en algemene informatiebeheer taken binnen Corsa.

Wat ga je doen?
Je werkt in een verbeterprogramma en in een multidisciplinair team en schakelt met partijen het programma.
Op de korte termijn staan een aantal ingrijpende nieuwe informatiekundige projecten op stapel. Hierin vervul jij als Corsa specialist een belangrijke rol. Je draait specifiek mee in een programma voor deze projecten. De nadruk ligt op het maken van zoekvragen/queries in de Corsa applicatie (DMS) met betrekking tot wegwerken achterstanden in archivering, tevens wordt er van je verwacht dat je daar waar mogelijk verbeterpunten signaleert en oplossingen implementeert. Het project waarvoor jij je inzet richt zich op het op wegwerken van achterstanden in archivering binnen de gemeente Enschede.
Heb je een goed beeld van de informatiebehoefte van het project? Dan specificeer je en adviseer je welke oplossing hier het beste bij aansluit. Er wordt van je verwacht dat je zelf de zoekvragen (queries) kan uit voeren, echter bij complexe vragen kan deze ook te worden uit besteed.  Samen met de projectleider zet je e projectvraag in de startblokken voor implementatie van de complexe queries samen met collega’s en eventueel leveranciers die op dit vlak specialist zijn.

Wie zijn wij?
Het kloppend hart van de IT. Zo mag je het IT Bedrijf van de gemeente Enschede gerust noemen. Met zo’n 130 collega’s ondersteunen en adviseren we in de breedste zin op het gebied van (geautomatiseerde) informatievoorziening. De gemeente zelf, maar ook een groot aantal overheid gerelateerde organisaties in de regio. Bijvoorbeeld het Gemeentelijk Belastingkantoor Twente, de Stadsbank Oost Nederland en de Gemeente Losser. Dat doen we vanuit drie deskundige teams: Beheer, Informatietechnologie & Services en Beleid & Integratie.

Jij werkt binnen deelproject 7 van het programma Bridge. Hierin ligt de nadruk op het wegwerken van achterstanden op het gebied van informatie- en archiefbeheer. In het programma wordt nauw samengewerkt met collega’s van het Team Informatiebeheer (TIB), onderdeel van Beleid & Integratie van het IT-bedrijf. Hier ligt de nadruk op beleid en advies op het gebied van informatiebeheer en we hebben verschillende disciplines: advies, kwaliteitszorg en functioneel beheer. We gaan op een open en prettige manier met elkaar om, delen kennis en ondersteunen en helpen elkaar. Geen toeval dus dat wij veel waarde hechten aan samenwerking. Als Corsa specialist informatiebeheer maak je deel uit van het kernteam van Bridge, deelproject 7, waarbinnen nauw wordt samengewerkt met verschillende disciplines, informatie-architecten en projectleiders. Ook buiten het team werk je samen met collega’s uit andere IT-disciplines, zoals integratie-specialisten en applicatiebeheerders.

Wat vragen we van je?
Je bent een specialist op het gebied van Query’s en informatiebeheer, met name met de applicatie Corsa. Je hebt kennis en ervaring van dit vakgebied. Dus dat je goed bent in het analyseren van de behoefte van het project waarna deze vraag omzet naar concrete oplossingen. Je vindt het leuk om met veel verschillende betrokkenen samen te werken en ook goed zelfstandig werkt. Jij gaat voor het beste resultaat. Bovendien ben je een prettige gesprekspartner op verschillende niveaus met veel gevoel voor een organisatie waar je nogal eens te maken hebt met complexe besluitvorming en processen.
Verder heb je:

  • Mbo+/hbo-niveau;
  • Een aantal jaren ervaring in een vergelijkbare functie op het snijvlak van archivering, IT en organisatie;
  • Kennis van MS/SQL;
  • Verstand van koppelingen en API’s;
  • Kennis van Records Management (RMA);
  • Kennis van de DMS Applicatie Corsa en i-navigator;
  • Kennis van metadatatering en classificering van documenten;
  • Workflow management en Enterprise Content Management (ECM)
  • Kennis van het maken van query’s en zoekvragen in Corsa;
  • Kennis van databases en datamanagement;
  • Kennis van requirement analyse;
  • Ervaring met projectgericht werken en werken in projectteams;
  • Kennis en ervaring informatiebeheer veld;
  • Ervaring met procesgericht werken en archiveren.

Verder ben je:

  • Proactief in houding en gedrag;
  • Teamspeler;
  • Digitaal, communicatief en adviesvaardig;
  • Flexibel en accuraat in de manier van werken in een steeds veranderende omgeving;
  • Geduldig en creatief in de omgang met weerstand;
  • Procesmatig kunnen denken.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van archivering, IT en organisatie.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring van DMS Applicatie Corsa
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De volgende competenties zullen worden getoetst tijdens het gesprek; - proactief - teamspeler - flexibel - accuraat - creatief
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring van MS/SQL
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met informatiebeheer en datamanagement
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring van Workflow management en Enterprise Content Management

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox