gemeente Utrecht

Directeur Utrechtse Vastgoed Organisatie (UVO)

gemeente Utrecht

  • max €140 per uur

  • Utrecht

  • 32 uur per week

  • Directie
  • 08 juli 2020

  • 31 december 2020

De opdracht­omschrijving

gezonde stad vraagt om gebouwen die aansluiten op de behoeften van vandaag en morgen. De UVO beheert bijna 1000 panden en (sport)accommodaties en doet dit op professionele wijze en in verbinding met klanten, gebruikers, andere organisatie-onderdelen en het college. Ons vastgoed is meer dan alleen monumenten, gymzalen of scholen. Het zijn bibliotheken, de grootste fietsenstalling ter wereld, zwembaden, sporthallen, sportvelden en wijkgebouwen waarin burgers en diensten samenkomen om een betere stad te maken, verbinding te creëren en elkaar te helpen. Utrecht is koploper als het gaat om de verandering naar een duurzame stad. De Utrechtse Vastgoed Organisatie (UVO) is het organisatie-onderdeel (+/- 60 fte) binnen de gemeente die integraal stuurt en regie voert op het vastgoed van de gemeente Utrecht. De regisserende taken van UVO kennen een sterke beleidsmatige en politieke dimensie: UVO zorgt voor vastgoed dat de beleidsdoelen van de gemeente helpt realiseren. Als Directeur UVO (officiële titel: IRM Integraal Resultaatverantwoordelijk Manager) ben je lid van het Ontwikkelteam van de Ontwikkelorganisatie en verantwoordelijk voor de medezeggenschap in jouw onderdeel. Je legt verantwoording af aan de Themadirecteur Gezond Stedelijk Leven voor Iedereen. Je taken zijn: Als Directeur UVO heb je een aantal belangrijke rollen: de rol van leidinggevende van de afdeling, de rol van manager in de top van de organisatie, de rol van strategisch adviseur van het bestuur en de externe rol richting partners met wie de gemeente samenwerkt. Je hebt de volgende hoofdtaken: Je bent leidinggevende van het organisatieonderdeel UVO en stuurt met je MT-leden (3) de medewerkers ontwikkelings- en resultaatgericht en op hoofdlijnen aan. Samen met het MT geef je vorm aan de doorontwikkeling/transitie van de organisatie. Als IRM bepaal je met het bestuur de koers van UVO. Je vertaalt de ontwikkelingen in de stad en de bestuurlijke ambities voor de stad naar een visie en koers voor UVO en de opgaven die daaruit voortvloeien en faciliteert dat deze opgaven opgepakt en uitgevoerd kunnen worden. Je bent verantwoordelijk voor de medezeggenschap in jouw onderdeel en WOR bestuurder voor het overleg met de ondernemingsraad. gezamenlijk verantwoordelijk bent voor de sturing op de bredere opgaven in de stad. Je levert actief een bijdrage aan deze bredere opgaven. De ontwikkelopgave voor de organisatie rken aan opgaven in de stad, wordt verder doorgezet. Samenwerking met andere organisatie- onderdelen en gedeeld eigenaarschap zijn essentieel voor het realiseren van deze opgaven. Als IRM UVO zorg je ervoor dat het bestuur en de organisatie adequaat worden ondersteund in het uitvoeren van de lange termijn opgaven en de daarmee verbonden ambities in het collegeprogramma ten behoeve van de burgers en partijen in de stad. Je kent de opgaven van de stad en levert een integrale en proactieve bijdrage aan de uitvoering van het collegeprogramma, niet alleen middels je eigen onderdeel, maar in gemeentebrede zin. Je bent strategisch adviseur voor de portefeuillehouder Vastgoed én het gemeentebestuur als geheel. Je adviseert en ondersteunt op bestuurlijke en politiedie betrekking hebben op het werkveld van vastgoed en belangrijke opgaven.Versie oktober 2019 Je bent strategisch gesprekspartner voor de externe partners met wie de gemeente samenwerkt op het gebied van vastgoed. Belangrijke opgaven binnen UVO die nu spelen: 1. Richting geven aan de beweging: van vastgoedbeheer naar inzetten op de maatschappelijke waarde van vastgoed; 2. Vastgoed in coronatijd, wat betekent dit voor de gemeente; 3. De transitie onderhoud die gaande is met het onderdeel Stadbedrijven verder doorzetten; 4. De samenhang versterken tussen de verschillende onderdelen binnen de UVO organisatie om door te groeien naar één Vastgoed organisatie. Jij hebt: - een academisch werk- en denkniveau; - ruime ervaring (>10 jaar) met maatschappelijk vastgoed binnen de overheid, bij voorkeur binnen een gemeente; - ruime ervaring (>10 jaar) met en visie op verandervraagstukken in (overheids-)organisaties en het sturen van complexe processen; - ruime werkervaring (> 7 jaar) met management en advisering op strategisch niveau binnen een (gemeentelijke) organisatie in een grootstedelijke omgeving; - ruime ervaring (> 7 jaar) met medezeggenschap en het bevorderen van participatie van medewerkers. Jij bent: - een verbinder in hart en nieren en kijkt met een brede blik wat er nodig is om de opgaven in de stad te realiseren; - politiek/bestuurlijke sensitief, dit is randvoorwaardelijk voor het invullen van de strategische adviesrol; - een inspirator en boegbeeld die actief de samenwerking opzoekt en rust uitstraalt en werkt vanuit vertrouwen; - open, benaderbaar en communicatief ingesteld. Goed om te weten: Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 7 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Maximaal 3 kandidaten in de hoogst scorende offertes worden uitgenodigd voor een gesprek. Indien het klikt wordt aan één van hen de opdracht gegund. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. Gesprekken zijn gepland op 13 juli van 9.00 tot 13.00uur in het Stadskantoor te Utrecht. In verband met de Corona/Covid-19 maatregelen hebben wij onze sollicitatieprocedures aangepast. We maken zoveel mogelijk gebruik van video bellen voor de sollicitatiegesprekken. Op die manier kunnen we jouw sollicitatie zo goed mogelijk door laten gaan. Als je uitgenodigd wordt voor een gesprek nemen we contact met je op en bespreken we hoe het videogesprek in zijn werk gaat.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je brengt afgeronde academische studie mee
  • Wat is je Telefoonnummer waarop we je kunnen bereikenHoeveel uur ben je beschikbaar voor deze opdracht

De Wensen

  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel.
  • Motiveer je antwoord op de vorige vraag
  • Je beschikt over meer dan 7 jaar ervaring met medezeggenschap en het bevorderen van participatie van medewerkers.
  • Motiveer je antwoord op de vorige vraag
  • Minimaal  7 jaar ervaring met management en advisering op strategisch niveau binnen een overheidsorganisatie in een grootstedelijke omgeving
  • Motiveer je antwoord op de vorige vraag.
  • Minimaal 10 jaar werkervaring met- en visie op verandervraagstukken in overheidsorganisaties en het sturen van complexe processen
  • Recente opdrachten in het vakgebied van maatschappelijk vastgoed bij de overheid.
  • Minimaal 10 jaar werkervaring met maatschappelijk vastgoed binnen de overheid.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox