Rijkswaterstaat

Coördinerend technisch adviseur

Rijkswaterstaat

De opdracht­omschrijving

Coördinerend technisch adviseur

Wil jij verantwoordelijk zijn voor de coördinatie van het dagelijks onderhoud aan de dijken, oevers en vaarwegen in het IJsselmeergebied en het onderhoud aan het Amsterdam-Rijnkanaal en de Prins Bernhardsluis in het bijzonder? Ben jij technisch onderlegd en krijg je energie om problemen structureel op te lossen? Wil jij met jouw snelle handelen het onderhoud van onze assets in Midden-Nederland vooruit helpen? Dan zoeken wij jou!

Hoe jij de Nederlandse infrastructuur veiliger gaat maken

Op het moment staat Rijkswaterstaat voor de grootste onderhoudsopgave in zijn geschiedenis. Om te voorkomen dat Nederland stil komt te staan, houden wij onze infrastructuur in topconditie. Daarvoor voeren wij dagelijks veel onderhoud uit. Als coördinerend technisch adviseur ben je verantwoordelijk voor het coördineren en adviseren van onderhoudsvraagstukken.

In jouw rol betekent dit dat je samen met de technisch adviseurs werkt aan:

signaleren van technische risico's en afwijkingen en draag je bij aan een passende oplossing;

inventariseren en vertalen van het onderhoudsprobleem naar een technische uitvraag;

beoordelen van oplever- en afleverdossiers van de aannemer;

input leveren voor de contracten rondom het onderhoud.

Aansluitend zie je toe op de veiligheid binnen projecten. Een voorbeeld hiervan is het handmatig smeren van de tandwielen van een sluis. Jij bent als opdrachtgever verantwoordelijk om de aannemer te helpen om te zorgen dat het smeren van de tandwielen veilig wordt uitgevoerd. Daarnaast regel je de totstandkoming van het integraal veiligheidsdossier. Hierbij zorg je voor een goede afstemming met onder meer het projectteam en externe partijen.

Dit is waar jij voldoening uit haalt

Je bent het eerste aanspreekpunt voor de asset managers en de aannemer als het om dagelijks en variabel onderhoud gaat. Je vindt het dan ook leuk om intensief samen te werken met collega's en partners. Je krijgt energie van het snel handelen en het verbinden van de juiste mensen met elkaar. Daarbij word je enthousiast als je ziet dat jouw input bijdraagt aan procesverbetering. Samen met jouw collega's wil je ervoor zorgen dat goed onderhoud mogelijk wordt gemaakt. Daarnaast zie je toe op de juiste toepassing van de gestelde eisen op het gebied van ontwerp, effecten en techniek. Je komt in twee teams te werken en je haalt energie uit de diversiteit in het werk. Om zo onze vaarwegen, keringen, bruggen en sluizen veilig beschikbaar te houden.

Wat wij aan jou waarderen

Je bent een echte regelaar, je weet de juiste input te leveren doordat je de juiste mensen weet te vinden. Je weet snel hoe je problemen kan oplossen, maar ook hoe je deze kunt voorkomen. Prioriteiten stellen kun je als de beste, want jij weet welk onderhoudsprobleem je voorrang moet geven en kan dit ook goed onderbouwen. Samen met de technisch adviseurs analyseer je vraagstukken vanuit verschillende disciplines en legt de juiste verbanden. Je zet argumenten op het juiste moment in en houdt daarbij rekening met belangen van anderen.

Je wordt breed ingezet en zal je gaan focussen op de dijken, oevers en vaarwegen in het IJsselmeergebied, inclusief Markermeer en Randmeren in het team A Vaarwegen Noord en op het onderhoud aan de sluizen in het Amsterdam-Rijnkanaal en Merwedekanaal in het team A Vaarwegen Zuid.

Op verzoek van Rijkswaterstaat kan vanuit deze rol coördinerend adviseur (deels) inzet gevraagd worden op andere projecten binnen en/of buiten het cluster. Dit gebeurd in goed overleg met elkaar.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 3: De aangeboden kandidaat is in bezit van een geldig rijbewijs B.
  • E In verband met de werkzaamheden dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.
  • Eis 1: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde Hbo-opleiding in een relevante richting. Denk aan, niet limitatief, civiele techniek of werktuigbouwkunde.
  • Eis 2: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met adviserende taken in de waterbouw en/of beweegbare kunstwerken.
  • Eis 4: De aangeboden kandidaat is bereid om in weekenden en avonduren te werken wanneer het werk dat vereist (denk aan toetsen/waarnemingen tijdens uitvoering).
  • Eis 5: De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA) of is bereid dit te behalen binnen 3 maanden. Toelichting: Geldige diploma’s dragen het VCA/VCU-logo, de vermelding ‘Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCA’, de naam van het Examencentrum VCA, kandidaat naam, geboortedatum en VCA-diplomanummer. Bij het niet benoemen van VCA gegevens in het CV van de kandidaat en hierdoor de verificatie in het Centraal Diploma Register (CDR) https://www.vca.ssvv.nl niet kan plaatsvinden zal de aanbieding terzijde worden gelegd.

De Wensen

  • Wens 1: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het begeleiden van de uitvoering van waterbouwkundige of civieltechnische projecten.
  • Wens 2: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met onderhoudsprojecten aan vaarwegen
  • Wens 3: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met de volgende onderwerpen • Systems engineering; • Verificatie en validatie; • Systeemgerichte contractbeheersing; • Werken in IPM structuur.
  • Wens 4: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het werken binnen een organisatie waar tegenstrijdige belangen gewogen moeten worden, zoals bij een overheidsorganisatie

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox