Port of Rotterdam

Coördinerend service & contract manager

Port of Rotterdam

  • max €125 per uur

  • Zuid-Holland

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 01 november 2025

  • 31 december 2026

De opdracht­omschrijving

Over de afdeling Real Estate
De afdeling Real Estate beheert en ontwikkelt vastgoed in de grootste haven van Europa. Onze vastgoedportefeuille is omvangrijk en divers, variërend van kantoren, werkplaatsen, scholen, verkeerscentrales en nog veel meer. Wij streven naar duurzaam, compliant en toekomstbestendig vastgoedbeheer dat bijdraagt aan de haven activiteiten.
 

Jouw rol
Als Service- en Contractmanager ben jij verantwoordelijk voor het strategisch beheer van vastgoedcontracten en dienstverlening. Je bewaakt de kwaliteit, stuurt op prestaties en zorgt voor optimale samenwerking met leveranciers en interne stakeholders. Je hebt een sleutelrol in het realiseren van compliance, duurzaamheid en technisch beheer volgens de NEN 2767-methodiek.

Je bent niet alleen verantwoordelijk voor het contractuele en procesmatige aspect, maar ook voor de inhoudelijke kant van de dienstverlening. Je fungeert als sparringpartner voor collega’s en leveranciers op het gebied van installatietechnische, bouwkundige en andere technische vraagstukken. Daarom is inhoudelijke kennis van gebouwgebonden installaties en bouwkundige elementen essentieel.

  Taken en verantwoordelijkheden

  • Ontwikkelen en implementeren van strategieën voor service- en contractmanagement binnen de vastgoedportefeuille.
  • Coördineren van complexe aanbestedingstrajecten en contractonderhandelingen.
  • Beheren van contracten gedurende de volledige levenscyclus, inclusief monitoring, evaluatie en herziening.
  • Zorgen voor naleving van wet- en regelgeving, compliance-eisen en interne richtlijnen.
  • Integreren van duurzaamheidseisen in contracten en leveranciersmanagement.
  • Toepassen en bewaken van de NEN 2767-conditiemeting in het beheerproces.
  • Sparren met interne en externe partijen over installatietechnische en bouwkundige vraagstukken.
  • Rapporteren over contractprestaties en adviseren over optimalisaties.

De Eisen

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met contractmanagement, aanbestedingen in de vastgoedwereld.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met levenscyclus beheer van vastgoed.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar inhoudelijke kennis van gebouwgebonden installaties en bouwkundige aspecten.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met compliance-eisen en ervaring met NEN 2767-conditiemeting.
  • Sterke onderhandelingsvaardigheden. Heeft op senior niveau ervaring met onderhandelen en weet doelstellingen daarin sterk te verwoorden en te verdedigen. Dit dient in een eventueel gesprek aantoonbaar te worden gemaakt.
  • Kandidaat heeft HBO/WO werk- en denkniveau.
  • Kandidaat is op de hoogte gesteld van het screeningsproces van HbR (voor aanvullende informatie zie tekst veld arbeidsvoorwaarden)

De Wensen

  • HbR hanteert voor deze aanvraag een richtlijntarief binnen een range van € 100,00 - € 125,00 per uur
  • Kandidaat is beschikbaar voor een kennismakingsgesprek op 22 oktober.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
13 oktober 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox