Gemeente Leiden

Coördinerend senior bezwaar

Gemeente Leiden

  • max €110 per uur

  • Zuid-Holland

  • 28 uur per week

  • Juridisch
  • 18 oktober 2024

  • 18 april 2025

De opdracht­omschrijving

Coördinerend senior bezwaar

Vanwege uitval zijn we op zoek naar een coördinerend senior binnen het team Juridisch Bezwaar. De afdeling Juridische Zaken bestaat uit bijna 40 medewerkers die zijn onderverdeeld in het team Advies en team Bezwaar. Juridische Zaken is onderdeel van
het cluster Interne Dienstverlening en Advisering (IDA) Per 1 januari 2023 zijn we onderdeel van de gemeente Leiden en blijven we ook voor onze partners in de Leidse regio werken. We zijn in ontwikkeling van een faciliterende naar een regisserende partner voor de bedrijfsvoering. Dit doen we door te werken vanuit de maatschappelijke opgaven van de (gemeentelijke) organisaties en eigenaarschap te tonen op de bedrijfsvoering vraagstukken die daarmee samenhangen. Ook willen we de slagvaardigheid van het cluster en daarmee de effectiviteit van de organisaties die we
bedienen, vergroten.

Het team Juridisch Bezwaar behandelt in 2 teams de bezwaren, team sociaal domein (Participatiewet, Wmo, Jeugdwet e.d.) en team algemene zaken (omgevingsrecht, handhaving, Woo e.d.). Binnen het team werken 12 juristen en 5 ondersteuners.

De taken van de coördinerend senior Juridisch Bezwaar zien op twee belangrijke onderdelen:
1. Het coördineren van de werkzaamheden van het team Juridisch Bewaar binnen de afdeling Juridische Zaken. Samen met het team van juridisch adviseurs en administratief juridisch ondersteuners stuur je op tijdige en goede afhandeling van de bezwaarschriften. Je inspireert, stimuleert en enthousiasmeert het team, neemt de medewerkers mee in veranderingen in het werk en creëert hiervoor draagvlak. Je stuurt op optimale inrichting van processen, procedures en richtlijnen en implementatie/ naleving daarvan. Je fungeert als eerste aanspreekpunt voor vragen over het proces, complexe dossiers of de samenwerking met de gemeenten. In projecten breng je de juiste inhoudelijke expertise in.
2. Naast de aansturende en initiërende taken pak je ook inhoudelijke taken op: bij piekdrukte draai je mee in de behandeling van bezwaarschriften, de informele aanpak, ambtelijk horen en ondersteunen bezwarencommissie; met name op onderwerpen in het fysiek domein (omgevingsrecht, handhaving, Woo e.d.).

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • CV en Motivatiebrief: Inschrijver levert hier het CV en de motivatiebrief aan.
  • Eis 1 (Uiterlijke) startdatum op 1 december 2024;
  • Eis 2 Minimaal 4 jaar ervaring als bezwaarbehandelaar fysiek domein;
  • Eis 3 Minimaal 2 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie (eventueel met min. Aantal inwoners);
  • Eis 4 Ervaring met aansturen en enthousiasmeren team;
  • Eis 5 Minimaal rechten opleiding hbo of wo;
  • De Inschrijver heeft kennis genomen van de 'Uitnodiging tot inschrijving' en bijbehorende bijlagen zoals bijgevoegd onder deze vraag en gaat akkoord met de gevolgde procedures zoals is beschreven in dit document.

De Wensen

  • Subgunningscriterium 1: CV en motivatiebrief Inschrijver dient een CV en Motivatiebrief te overleggen, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien: Ervaring met toepassen informele aanpak, conform uitgangspunten PCMO; Ervaring met verbeteren van werkprocessen; Ervaring met complexe bezwaardossiers; Affiniteit met datagedreven werken, aan de hand van digitale systemen cijfers kunnen analyseren en verbeteracties initiëren.   Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de motivatiebrief één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen. Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.
  • Subgunningscriterium 2: Gesprek De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en motivatiebrief. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien: Gericht op prettige en duidelijke samenwerking in complexe omgeving met 4 gemeenten, Holland Rijnland en Omgevingsdienst West-Holland; Overzicht houden en prioriteren in veelheid aan taken; Voortouw nemen zonder alles over te pakken; Enthousiasme over - en goede ervaring met het organiseren van het bezwaarproces en behandelen dossiers .
  • Prijs Inschrijver voegt bij deze vraag het ingevulde en rechtsgeldig ondertekende prijsformulier bij waarin Inschrijver zijn uurtarief kenbaar maakt. Het uurtarief is exclusief BTW en hierin zijn inbegrepen salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijk zijn bij de uitvoering van de opdracht. Het uurtarief staat vast gedurende de looptijd van het contract en eventuele verlengingen Upload hier uw ingevulde offerte-prijs formulier, ondertekend door een daartoe bevoegd persoon

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox