Gemeente Amstelveen

Coördinator/adviseur doorstroompunt

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Door het plotselinge wegvallen van de Coördinator is er direct tijdelijk behoefte aan vervanging t.a.v. de reguliere taken. Voorafgaand was reeds door de afdeling een heroverweging van de functie van Coördinator in gang gezet. Die heroverweging van de functie is tevens onderdeel van de opdracht.

Taken:

  • Vertegenwoordigen van Amstelland in landelijke en regionale gremia (bijv. overleg met centrumgemeente A’dam, overleg met onderwijsinstellingen, overleg met de Amstelland-gemeenten).
  • Advisering aan wethouders van de vier Amstelland-gemeenten (direct of via lokale beleidsadviseurs).
  • Beheren van de financiële middelen adviseren/regelen.
  • Informeren van regionale uitvoerende medewerkers,
  • Bijdragen aan het project ‘Van School naar Werk’.
  • Adviseren over doelmatige invulling van de functie in de toekomst, waarbij de bestaande opzet en plek van de functie niet vast staan. Het betreft de thans zo genoemde coördinatiefunctie van ongeveer 1 vte waarover het advies moet gaan.

Het advies moet uiterlijk eerste helft juni 2025 gereed zijn. Het advies is primair gericht aan het hoofd van de afdeling Jeugd en Onderwijs (JenO) en aan het MT JenO en is tevens geschikt voor bespreking met andere belanghebbenden (zoals de Amstellandgemeenten).
De bestaande coördinatiefunctie bestond uit beleidsmatige en uitvoerende taken en raakte aan de bestaande lijnmanagementfunctie. De gedachte is beleidsmatige aspecten beter belegd kunnen worden, dat mogelijk bestaande overlap in rollen kan worden veranderd en dat toekomstige ontwikkelingen t.a.v. financiering een heroverweging vanuit de inhoud opportuun maakt. Voor zover de invulling van de functie raakt aan (belangen van) externe partijen (in bijzonder andere gemeenten of onderwijsinstellingen) zorg je voor afstemming / input vanuit deze partijen.

De volledige opdracht loopt t/m 30 juni 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Gezien de aard van de werkzaamheden en de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025, zijn ZZP'ers uitgesloten van gunning. 

Kandidaatomschrijving

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als Coördinator/Adviseur of leidinggevende binnen het Sociaal Domein.
  • Ervaring binnen gemeente. 
  • Minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van leerplicht en/of Doorstroompunt,
  • Werkervaring met advisering o.g.v. organisatievraagstukken.
  • Vaardig in budgetbeheer.

Competenties:

  • Nauwkeurig.
  • Analytisch.
  • Besluitvaardig.
  • Organisatiesensitief.
  • Communicatief (mondeling en schriftelijk).

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen en Aalsmeer.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. 
De gesprekken staan gepland op maandag 16 december tussen 14.00 en 17.00 uur en vinden plaats in het raadhuis van Gemeente Amstelveen. De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster

Dagen in overleg

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde bachelor HBO opleiding.
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Coördinator/adviseur of leidinggevende binnen het Sociaal Domein, opgedaan in de afgelopen 4 jaar. Referentie vereist

De Wensen

  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van leerplicht en/of Doorstroompunt, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar werkervaring binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar werkervaring met advisering op het gebied van organisatievraagstukken, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox