Gemeente Arnhem

Coördinator/ trekker omgevingsplan Arnhem

Gemeente Arnhem

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

In Arnhem zijn we op zoek naar een inspirerende coördinator voor het Arnhemse omgevingsplan. Je staat aan de lat om de komende twaalf maanden met een enthousiast team van juristen, planologen, en vakspecialisten te zorgen voor een soepele transitie.


In Arnhem zijn we sinds 2019 stapsgewijs bezig met de transitie naar één integraal omgevingsplan voor het hele grondgebied. Dit doen we niet alleen, maar in overleg met andere gemeenten, de VNG en het Rijk. In 2021 is het plan van aanpak vastgesteld door de raad en op basis daarvan zijn ook alle relevante raadsbesluiten waaronder delegatie, (verplichte) participatie en bindend adviesrecht genomen. Inmiddels zijn ook onze systematiek en bibliotheek nagenoeg uit-ontwikkeld en is de helft van ons grondgebied technisch zo goed als klaar om omgezet te worden in de STOP-TPOD.  Daarnaast treffen we de voorbereidingen om straks klaar te zijn voor de eerste omgevingsplanwijzigingen voor nieuwe ontwikkelingen en voor de omzetting van regels uit de bruidsschat en verordeningen. Ten slotte denken we na over de manier waarop we straks jaarlijks het omgevingsplan gaan actualiseren op basis van beleidswijzigingen en de verleende bopa’s.


Werkzaamheden
De werkzaamheden voor het omgevingsplan zijn ondergebracht in 4 onderdelen.

Onderdeel Belangrijkste (deels) nog te behalen resultaten
Basis op Orde Door en uitontwikkelde bibliotheek
Software getest en onder de knie
vastgestelde  1e fase Chw plannen (45%)
vastgestelde 2e fase Chw plannen (45%)
plannen overgezet in STOP-TPOD (+ 3e fase 10%)
Verdere Verbreding Regie voeren en uit laten voeren van  ‘need to have’ acties voor O-plan en O-wet
Aanspreekpunt aangewezen voor vakspecialisten voor thematische wijzigingen
Format opgesteld voor thematische wijzigingen
Ontwikkelen en Uitvoeren ‘Marsroute’ met prio’s
De winkel blijft open Regie voeren en uit laten voeren communicatie/informatie en website voor initiatiefnemers en ontwikkelaars
Aanpreekpunt aangewezen voor ontwikkelplannen
Format opgesteld voor wijzigingsbesluit (gebieds)ontwikkelingen
processtappen BOPA en wijzigen O-plan zijn opgetekend en bekend gemaakt
er is en visie hoe we omgaan met toepasbare regels en er zijn met de ODRA afspraken gemaakt over de manier hoe we die gaan maken.
Altijd Actueel Gegevensmanagement en beheer voor mutaties O-plan is gereed
Format voor periodieke actualisatie is gereed
Regie voeren op voorbereiding en procedure actualisatie

 


Verantwoordelijkheden

Je geeft leiding aan de trekkers van de bovenstaande onderdelen en bewaakt de samenhang en voortgang. Je bent een goede sparringpartner voor de trekkers en helpt ze in het behalen van de resultaten. Je zorgt voor een goede samenwerking en waar nodig maak je afspraken met provincie, waterschap, de ODRA en de VGGM. Je legt verantwoordelijkheid af aan de projectmanager Omgevingswet en waar nodig neem je de organisatie, college en/of raad mee bij de voorbereiding van de besluiten of nieuwe werkwijzen. Je bewaakt de risico’s en bedenkt samen met het team maatregelen om deze te verkleinen. Tenslotte bedenk je samen met het team hoe de werkzaamheden straks onderdeel zijn van het reguliere werkproces, hoe de verschillende verantwoordelijkheden belegd zijn en hoe we de nieuwe werkwijzen straks gaan monitoren en evalueren.


Naast het aansturen van het team werk verricht je in overleg met het team als meewerkend voorman ook een aantal inhoudelijke taken uit, zoals bijvoorbeeld het ketentesten, het vormen van een visie op toepasbare regels of het nadenken over een logische marsroute voor het opnemen van bruidsschatregels en verordeningen in het omgevingsplan.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 3. Gevraagde werkervaring: Je hebt aantoonbaar relevante werkervaring opgedaan als projectleider of trekker voor het omgevingsplan of kan op een andere manier aantonen dat je in staat bent de opdracht uit te voeren. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
  • Eis 4. Vereiste (gedragscompetenties en vaardigheden: Je bent analytisch en kunt goed overzicht houden binnen een informatierijke omgeving. Je bent proactief en positief-kritisch ingesteld en kan knopen doorhakken. Je ziet de kansen van het nieuwe omgevingsplan en wil deze zo goed mogelijk verzilveren. Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Eis 2. Opleiding (minimale opleiding): Je hebt een afgeronde opleiding op hbo- of wo-niveau in de juridische/planologische of bestuurlijk hoek. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

De Wensen

  • Wens 1. Kennis: Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen van de Omgevingswet en hebt deze kennis opgedaan door middel van ervaring en/ of cursussen. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
  • Wens 2. Minimale werkervaring: Je hebt ervaring binnen een gemeentelijke organisatie opgedaan in de afgelopen 7 jaar. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
  • Wens 3. Minimale werkervaring: Je hebt 3 jaar werkervaring opgedaan als projectleider of trekker binnen het ruimtelijke domein. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox