Gemeente Amersfoort

Coördinator / sr. adviseur vastgoedbeheer

Gemeente Amersfoort

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Amersfoort is een bruisende stad met 157.000 inwoners. Onze stad groeit hard en dat proberen we zo duurzaam mogelijk te doen. Met een compacte organisatie zet Gemeente Amersfoort zich daarvoor in. De cultuur is direct en open, je krijgt veel ruimte bij het uitoefenen van je taken.

Voor het team Vastgoedontwikkeling en beheer, een van de teams binnen de afdeling Programma's en projecten, zoeken we een ervaren senior adviseur Vastgoedbeheer, die tevens optreedt als coördinator voor het cluster beheer gemeentelijk vastgoed (ca. 7 medewerkers). 

Jouw hoofdtaak is het om de bestaande vastgoedportefeuille van de gemeente Amersfoort, bestaande uit ca. 375 objecten en gronden, maatschappelijk en financieel zo optimaal mogelijk te laten renderen. De eigenarenverantwoordelijkheid van het gemeentelijk vastgoed in Amersfoort is belegd binnen het team, de operationele beheertaken zijn uitbesteed. Jij focust op het strategisch en tactisch beheer van de portefeuille en het vastgoedbeleid.

Dit doe je samen met de medewerkers binnen het cluster en het team en in nauwe samenspraak met beleidsmedewerkers van de verschillende beleidsvelden (cultuur, sport, onderwijs, welzijn etc.), je bent de sparringpartner voor management en het bestuur van de gemeente Amersfoort.

Je bepaalt mede de koers en de wijze van uitvoering van diverse onderwerpen, zoals strategisch vastgoedbeleid en -beheer, de ontwikkeling van het nieuwe stadhuis, verduurzaming van het gemeentelijk vastgoed, de samenwerking met de externe onderhoudspartners, de financiele verantwoording over de vastgoedportefeuille en de ontwikkeling en professionalisering van de collega's binnen het cluster beheer.

Kandidaatomschrijving

Je hebt als coördinator een spilfunctie in het team vastgoedontwikkeling en -beheer, je bent een sparring partner voor de collega's, zowel binnen het team als bij de verschillende beleidsvelden en voor directie en het bestuur. 
Jij bent een zeer ervaren vastgoedadviseur met gedegen kennis op het gebied van vastgoedmanagement en - meer inhoudelijk - beheer en onderhoud. Je hebt affiniteit met informatievoorziening, met facilitaire dienstverlening en bent financieel inhoudelijk scherp en goed op de hoogte en bekend met relevante wet- en regelgeving.
In deze functie heb jij veel vrijheid en verantwoordelijkheid om het vastgoed maatschappelijk en financieel optimaal te laten renderen.
Je bent een innovator, creatief, (politiek) sensitief en geeft niet snel op. Je schakelt soepel tussen een grote diversiteit aan onderwerpen, geeft advies aan bestuur en management, zonodig een presentatie aan de gemeenteraad en levert een inhoudelijke bijdrage aan de jaarrekening en begroting. 
Je werkt bijvoorbeeld aan:

  • Verduurzaming van de vastgoedportefeuille.
  • Doorontwikkeling van de vastgoedstrategie en bent nauw betrokken bij het nog op te zetten programma maatschappelijke voorzieningen.
  • Bent betrokken bij grotere vastgoedprojecten, zoals het nieuw te bouwen stadhuis als toekomstig verantwoordelijke voor het eigendom en bij het opzetten van de beheerorganisatie voor het nieuwe stadhuis.
  • Aansturing van de externe vastgoedbeheerder op basis van een contract met KPI’s.
  • Coördinator en coach van een team bevlogen vastgoedprofessionals die je inhoudelijk aanstuurt.

Je krijgt energie als er nieuwe vraagstukken voorbij komen die vragen om een oplossing. Je neemt dan ook graag proactief de voortrekkersrol en betrekt de juiste collega’s. 
Samenwerken is een belangrijke competentie, net als doortastend optreden, zorgvuldig handelen, coachen en prestatiemotivatie

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Je hebt een HBO of academische opleiding op het gebied van Vastgoedmanagement afgerond en het bijbehorende diploma behaald.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Werkervaring Je hebt minimaal 6 jaar ervaring op het gebied van vastgoedorganisatie, -management en -beheer, met tevens eigen verantwoordelijkheid voor een grotere vastgoedportefeuille. Referentie vereist
  • Leidinggevende ervaring Je hebt aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als coördinator van of leidinggevende aan minimaal 4 collega's.

De Wensen

  • Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. - Inhoudelijke toelichting op concrete ervaring op het gestelde in de uitvraag (o.m. strategisch en tactisch beheer van de portefeuille en het vastgoedbeleid, verduurzaming vastgoed,  leidinggeven, categorien van vastgoed, indien van toepassing gemeentelijke ervaring) - Inhoudelijke toelichting op eigen competenties, kwaliteiten (type persoon) en wijze van werken - Motivatie voor invulling van deze specifieke vacature
  • Ervaring op het gebied van strategisch vastgoedmanagement bij grote organisaties Aantoonbare ervaring in het C.V. op het gebied van strategisch vastgoedmanagement bij grote organisaties
  • Ervaring op het gebied van tactisch vastgoedmanagement bij grote organisaties Aantoonbare ervaring in het C.V. op het gebied van tactisch vastgoedmanagement bij grote organisaties
  • Ruime ervaring op het gebied van portefeuillemanagement bij complexe gebouwen Aantoonbare ervaring in het C.V. op het gebied van portefeuillemanagement bij grote complexe gebouwen
  • Ervaring als portefeuillemanager of accountmanager bij een gemeente Aantoonbare ervaring in het C.V. als portefeuillemanager of accountmanager bij een gemeente van een grote maatschappelijk vastgoedportefeuille
  • Ervaring als contractmanager met (raam-)contract met grotere externe beheer- en onderhoudspartij Aantoonbare ervaring in het C.V. als contractmanager met langlopend (raam-)contract met grotere externe beheer- en onderhoudspartij, waarbij opstellen en meten van KPI's onderdeel is.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox