Gemeente Amersfoort
max €140 per uur
Utrecht
36 uur per week
03 juli 2023
02 juli 2024
Amersfoort is een bruisende stad met 157.000 inwoners. Onze stad groeit hard en dat proberen we zo duurzaam mogelijk te doen. Met een compacte organisatie zet Gemeente Amersfoort zich daarvoor in. De cultuur is direct en open, je krijgt veel ruimte bij het uitoefenen van je taken.
Voor het team Vastgoedontwikkeling en beheer, een van de teams binnen de afdeling Programma's en projecten, zoeken we een ervaren senior adviseur Vastgoedbeheer, die tevens optreedt als coördinator voor het cluster beheer gemeentelijk vastgoed (ca. 7 medewerkers).
Jouw hoofdtaak is het om de bestaande vastgoedportefeuille van de gemeente Amersfoort, bestaande uit ca. 375 objecten en gronden, maatschappelijk en financieel zo optimaal mogelijk te laten renderen. De eigenarenverantwoordelijkheid van het gemeentelijk vastgoed in Amersfoort is belegd binnen het team, de operationele beheertaken zijn uitbesteed. Jij focust op het strategisch en tactisch beheer van de portefeuille en het vastgoedbeleid.
Dit doe je samen met de medewerkers binnen het cluster en het team en in nauwe samenspraak met beleidsmedewerkers van de verschillende beleidsvelden (cultuur, sport, onderwijs, welzijn etc.), je bent de sparringpartner voor management en het bestuur van de gemeente Amersfoort.
Je bepaalt mede de koers en de wijze van uitvoering van diverse onderwerpen, zoals strategisch vastgoedbeleid en -beheer, de ontwikkeling van het nieuwe stadhuis, verduurzaming van het gemeentelijk vastgoed, de samenwerking met de externe onderhoudspartners, de financiele verantwoording over de vastgoedportefeuille en de ontwikkeling en professionalisering van de collega's binnen het cluster beheer.
Je hebt als coördinator een spilfunctie in het team vastgoedontwikkeling en -beheer, je bent een sparring partner voor de collega's, zowel binnen het team als bij de verschillende beleidsvelden en voor directie en het bestuur.
Jij bent een zeer ervaren vastgoedadviseur met gedegen kennis op het gebied van vastgoedmanagement en - meer inhoudelijk - beheer en onderhoud. Je hebt affiniteit met informatievoorziening, met facilitaire dienstverlening en bent financieel inhoudelijk scherp en goed op de hoogte en bekend met relevante wet- en regelgeving.
In deze functie heb jij veel vrijheid en verantwoordelijkheid om het vastgoed maatschappelijk en financieel optimaal te laten renderen.
Je bent een innovator, creatief, (politiek) sensitief en geeft niet snel op. Je schakelt soepel tussen een grote diversiteit aan onderwerpen, geeft advies aan bestuur en management, zonodig een presentatie aan de gemeenteraad en levert een inhoudelijke bijdrage aan de jaarrekening en begroting.
Je werkt bijvoorbeeld aan:
Je krijgt energie als er nieuwe vraagstukken voorbij komen die vragen om een oplossing. Je neemt dan ook graag proactief de voortrekkersrol en betrekt de juiste collega’s.
Samenwerken is een belangrijke competentie, net als doortastend optreden, zorgvuldig handelen, coachen en prestatiemotivatie
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox