Gemeente Amsterdam

Coördinator Onderneem Vaardig (TOZO) 0,9

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
'Onderneem Vaardig' is de actielijn binnen het programma Veerkracht van de gemeente Amsterdam waarbij ondernemers die gebruik maken of hebben gemaakt van de TOZO (Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers) en die door willen en kunnen gaan met hun bedrijf ondersteund worden. Die ondersteuning bestaat uit dienstverlening zoals adviesgesprekken, inzet van coaching, workshops, 1 op 1 werksessies en webinars. Doel is om de dienstverlening af te (blijven) stemmen op de behoefte van de ondernemer, rekening houdend met snel veranderende omstandigheden, potentie en ontwikkelingen in de branches en de markt en met veel aandacht voor ondernemersvaardigheden die benodigd zijn . Een deel van de dienstverlening wordt aangeboden via de gemeente Amsterdam, een deel is uitbesteed aan (contract) partners. Natuurlijk zijn we altijd scherp op relevante netwerken en samenwerkingsverbanden die een bijdrage leveren.

Een team van adviseurs van de gemeente helpt de ondernemers via het voeren van adviesgesprekken bij het maken van een goede keus uit het scala van aanbod van ondersteunende instrumenten. Vanzelfsprekend hebben deze adviseurs ook een signaal functie. Via het platform van Onderneem Vaardig is het mogelijk zelf een keus te maken als ondernemer voor passende hulp en webinars, blogs etc. te volgen. De omvang van onze klantgroep en dienstverlening vraagt om een procesmatige aanpak en beheersbaarheid. Altijd met oog voor het persoonlijke aspect en de omstandigheden van de ondernemer. Met een team van medewerkers voeren we bovengenoemde werkzaamheden uit, waarbij het ontwikkelen en procesmatig beheren van het aanbod en het platform van Onderneem Vaardig hand in hand gaan.


Werkzaamheden
Als coördinator ben je de rechterhand van de TET hoofd Begeleidingsdiensten (tijdelijke eenheid TOZO). Je denkt en ontwikkelt mee en vervangt waar nodig en gewenst. Bij het procesmatig beheersen speel je een prominente rol binnen het project Onderneem Vaardig.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/




 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het bestuurlijk krachtveld.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv én te worden toegelicht in de motivatie.
  • De kandidaat beschikt over een actief netwerk onder ondernemers en de brancheverenigingen.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv én te worden toegelicht in de motivatie.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar voor de functie relevante werkervaring.
  • Geef in maximaal 0,5 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Hierin motiveert u in elk geval criteria 1.3.1. en 1.3.3.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO-opleiding.Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

De Wensen

  • De kandidaat heeft bij voorkeur werkervaring opgedaan binnen het Sociaal Domein.Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De kandidaat is bij voorkeur zelf ondernemer geweest en iemand die kan omgaan met snel veranderende omstandigheden en daarop gewenste actie onderneemt.Wij vragen om een korte onderbouwing van maximaal 0,5 A4 met praktijkvoorbeelden. Deze kunt u bij deze vraag uploaden als bijlage. De opdrachtgever beoordeelt de mate waarin uw antwoord aansluit op de behoefte.
  • De kandidaat heeft bij voorkeur een opleiding afgerond in de richting van bedrijfseconomie en of Business Retail Management Of Finance of HBO bedrijfskunde.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox