Gemeente Bernheze

Coördinator huisvesting bijzondere doelgroepen

Gemeente Bernheze

De opdracht­omschrijving

Sinds het uitbreken van de Oekraïneoorlog en de vluchtelingencrisis als gevolg van de problematiek in Ter Apel, werkt de gemeente Bernheze gestaag aan een oplossing voor de opvang van verschillende doelgroepen. De organisatie is bezig een kwartiermaker te werven die een advies uit gaat brengen hoe deze taken structureel in de organisatie te borgen. Dit advies wordt medio 2026 verwacht.
In de tussentijd moeten de bestaande locaties voor de opvang van Oekraïners beheerd worden en staat mogelijk de opening van een nieuwe locatie voor Oekraïners en een AZC op de agenda.

De opgave betreft naast een huisvestingsopgave ook het komen tot passende oplossingen voor sociale vraagstukken op het gebied van onderwijs, zorg, integratie, participatie en werken.

De coördinator heeft kennis en ervaring heeft op het gebied van huisvesting van Oekraïners en/of statushouders en/of asielzoekers.
Bekendheid met de regio verdient de voorkeur.  


Doelstelling opdracht
De opdracht is het realiseren van een extra opvanglocatie voor Oekrainers en een AZC. Daarnaast omvat de opdracht het beheren van de huidige twee opvanglocaties voor Oekraïners, het organiseren van het doorstromen van AMV’ers en het huisvesten van statushouders.


Opdrachtomschrijving
  • Het realiseren van een nieuwe opvanglocatie voor 60 tot 70 Oekraïners;
  • Afhankelijk van bestuurlijke besluitvorming: het realiseren van een AZC voor maximaal 250 asielzoekers, in nauwe samenwerking met het COA;
  • Het huisvesten van statushouders en AMV’ers conform de taakstelling
  • Stroomlijnen van het dagelijks beheer van de twee bestaande gemeentelijke opvanglocaties voor Oekraïners;
  • Sparringpartner voor de kwartiermaker huisvesting bijzonder doelgroepen vanuit de operatie over passende oplossingen voor huisvesting en sociale vraagstukken op het gebied van onderwijs, zorg, integratie, participatie en werken.

  • Kandidaatomschrijving

    • Je bent hebt ervaring met de huisvesting van Oekraïners en/of asielzoekers en/of statushouders;
    • Je bent bestuurlijk, politiek en maatschappelijk sensitief en omgevingsbewust;
    • Je bent analytisch sterk, creëert overzicht en je kunt luisteren en doorvragen;
    • Je hebt een kritische blik en houding;
    • Je hebt een “hands-on” mentaliteit;
    • Je hebt ruime kennis en ervaring met het leiden van projecten en projectmatig werken;
    • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk;
    • Je hebt een dienstverlenende, zakelijke en resultaatgerichte instelling;
    • Je bent goed in staat je werk te plannen, organiseren en structureren en je weet mensen te enthousiasmeren en stimuleren;
    • Je bent een netwerker met enige bekendheid met de regio Noordoost-Brabant.
    Bij gunning dien je een recente en voor de functie relevante Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan ons te overleggen.
    Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden. Het niet (tijdig) overleggen van een recente en relevante VOG aan ons is een ontbindende voorwaarde.

    Interviewplanning

    Met de Top 3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiten bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

    De gesprekken vinden plaats op dinsdagochtend 16 december 2025 (tussen 09.00 en 13.00 uur). Indien je voor deze gespreksronde uitgenodigd wordt, ontvang je uiterlijk vrijdagochtend 12 december 2025 bericht.


    Mocht uit deze gespreksronde geen geschikte kandidaat naar voren komen, dan wordt bezien of er op basis van de eerste selectieronde met de daaropvolgende kandidaten gesprekken plaatsvinden.
    De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen. Wordt deze niet of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede kandidaat in rang.

    Toelichting op rooster

    Tijdelijke opdracht per 1 januari 2026, voor maximaal 32 uur per week. We verstrekken de opdracht voor een half jaar (6 maanden), met de mogelijkheid deze twee keer te verlengen met een half jaar.

    Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

    De Eisen

    • Geoffreerd tarief is all-in. Wij vragen om in deze offerte een all-in tarief te offreren. Dit betekent onder andere inclusief reiskosten woon-werkverkeer.
    • Werk- en denkniveau Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau.
    • Recente werkervaring Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat minimaal vier jaar werkervaring in het huisvesten van bijzondere doelgroepen.

    De Wensen

    • Werkervaring bij gemeentelijke overheid met thema bijzondere doelgroepen Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat beschikt over minimaal 4 jaar relevante werkervaring (huisvesten bijzondere doelgroepen) bij de gemeentelijke overheid heeft. • 4 of meer jaren relevante werkervaring bij de gemeentelijk overheid. 25% • Tot 4 jaren relevante werkervaring bij de gemeentelijke overheid. 15%
    • Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Een goede, duidelijke motivatiebrief, waarin helder omschreven staat waarom de kandidaat geschikt is voor deze opdracht.

    Interesse in deze opdracht?

    Zo werkt onze dienstverlening

    Reageer direct

    De opdracht sluit
    09 december 2025 om 06:00
    Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

    Eventuele motivatie volgt in een latere fase

    LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

    Mis geen kans, word gratis lid

    Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox