gemeente Leidschendam-Voorburg

Coördinator alleenverdienersproblematiek

gemeente Leidschendam-Voorburg

De opdracht­omschrijving

Organisatie 
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen. 

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatie gestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.  

Afdeling 
Binnen de afdeling WIJZ werken wij met diverse teams samen op het gebied van Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg. 

Wij verzorgen de complete dienstverlening, in samenwerking met onze partners, binnen het sociaal domein in Leidschendam-Voorburg. Dit doen wij ook op het gebied van werk en inkomen voor de gemeenten Wassenaar en Voorschoten, waarbij wij voor Wassenaar ook de leerplichtwet uitvoeren. 

Plezier en hard werken gaan hand in hand binnen WIJZ en hierbij is de klant altijd ons uitgangspunt. Wat heeft iemand of een gezin nodig van ons? Waar kunnen wij ondersteuning bieden en toegevoegde waarde leveren? Samenwerking en team overstijgend verantwoordelijkheid nemen is hierin essentieel. 

In de snelheid van alle ontwikkelingen binnen het sociaal domein inspireren we elkaar tot nieuwe ideeën. Van medewerkers vragen wij een open houding, (eigen) verantwoordelijkheid en flexibiliteit. We nodigen elkaar uit om vanuit betrokkenheid, respect en waardering samen te werken. Deze manier van werken draagt bij aan de groei van onze teams en die van jou. 

Opdracht 
Jij speelt een impactvolle rol in de alleenverdieners problematiek binnen de in Gemeente Leidschendam- Voorburg. In deze projectleidersrol coördineer je de implementatie en uitvoering van A tot Z: van de inrichting werkprocessen tot de uitvoering en uitbetaling van de vergoeding.  Onder uitvoering verstaan we bijvoorbeeld de behandeling van aanvragen alleenverdienersproblematiek.  

Naast de coördinatie van de regeling alleenverdienersproblematiek, doe jij ertoe door:  

  • De implementatie en uitvoering van A tot Z te coördineren, dit houdt in dat je:  

- Werk plant en verdeelt en zorgt voor afstemming met verschillende stakeholders; 
- Je de voortgang bewaakt, borgt en toetst als het gaat om kwaliteit en kwantiteit van de werkzaamheden;
- Je optreedt als vraagbaak en klankbord voor de stakeholders binnen het project. 

  • Een gedreven projectleider die coördineert en actief stuurt op resultaten.  
  • Het budget te bewaken 
  • Verbinding maken met andere werkprocessen zoals schulphulpverlening, ketenpartners en het sociaal servicepunt. 
  • Mee te denken in processen, verbetervoorstellen te doen en hier ook zelf mee aan de slag te gaan. Voorbeelden van inhoudelijke vraagstukken waar jij je op richt zijn het opzetten van een werkproces alleenverdienersproblematiek, werkinstructies consulenten, uitkeringsadministratie, ICT systeem aanpassen, beleidsontwikkeling qua uitvoering en financiële vraagstukken. Implementatie, uitvoering en monitoring van nieuwe regeling alleenverdienersproblematiek.  

Competenties 

  • Regisseren  
    Brengt belangen, opinies en inbreng van diverse partijen samen. Geeft vorm aan en richting aan (uiteenlopende) samenwerkingsverbanden en realiseert gemeenschappelijk resultaat.  
  • Samenwerken  
    Coördineert en werkt samen met verschillende disciplines. Leidt het project met de implementatie en coördineert van het project.  
  • Resultaatgerichtheid  
    Formuleert heldere doelstellingen en resultaten en is er actief op gericht om deze te behalen. 
  • Plannen en organiseren 
    Stemt activiteiten van zichzelf (en anderen) op elkaar af en bepaalt hun volgorde zodat doeleinden efficiënt en effectief gerealiseerd worden.  

Benodigd aantal professionals  
1.  

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag (minimaal een dag in de week op kantoor aanwezig) 

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein van een gemeente;
  • Uiterlijk per 8 april 2025 beschikbaar voor 16-24 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen;
  • Uurtarief maximaal € 105,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon-werkverkeer, parkeerkosten en Fee Flextender.
  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in beleidsmatig werken binnen inkomensproblematiek;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als projectleider/ coördinator binnen het Sociaal Domein;
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van alleenverdienersproblematiek en de bijbehorende regeling en beleidsregels

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox