Gemeente Haarlemmermeer
max €75 per uur
Noord-Holland
18 uur per week
01 februari 2021
31 juli 2021
Cluster Maatschappelijke Ondersteuning en Zorg (MOZ) geeft samen met de clusters Samenleving, Sport en Cultuur (SSC) en Sociale Dienstverlening (SDV) vorm, sturing en uitvoering aan het sociaal domein en aan de transformatieopgave binnen dit domein. Aan de basis van deze samenwerking ligt het Haarlemmermeers model, dat sterk uit gaat van vertrouwen en ruimte biedt aan de uitvoerende professionals. We hebben de overtuiging dat de meeste mensen actief en zelfstandig mee willen doen in de samenleving. Effectieve hulp- en dienstverlening gaat daarom in de eerste plaats uit van wat mensen zelf kunnen (organiseren), met hulp vanuit hun eigen sociale netwerk. Een sterke verbinding tussen enerzijds ‘de kracht van dit netwerk’ en anderzijds ‘de ondersteuning waar nodig voor inwoners in een kwetsbare positie’ moet leiden tot meer zelfredzaamheid, eigen verantwoordelijkheidsbeleving en het terugdringen van medicalisering en kosten.
De cluster MOZ is verantwoordelijk voor beleid, sturing en regie op:
Kortom, voor vrijwel alle maatschappelijke ondersteuning van onze inwoners, jong en oud.
Een groot deel van deze taken wordt via het uitbesteden van taken door ‘anderen’ uitgevoerd. Daarmee is het aantal opdrachtnemers en partners (marktpartijen) waar we mee samenwerken aanzienlijk. Per saldo betekent dit voor ons een brede rol als opdrachtgever. Innovatie, verandering (transformatie) en partnerschap zijn kernbegrippen in de samenwerking onderling.
De cluster MOZ bestaat uit team Strategie en Sturing (beleidsadviseurs en categoriemanagers), het Meer-team, team Leerplicht/voortijdig schoolverlaten, het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) en team Bedrijfsvoering (functioneel beheer, informatievoorziening, kwaliteit en control). In totaal werken er zo’n 100, gedreven mensen voor de cluster MOZ.
Contractmanager WMO
De contractmanager WMO opereert op het snijvlak van accountmanagement en uitvoering. Voor de aanbieders is de contractmanager het eerste aanspreekpunt voor vragen en afstemming. De contractmanager stuurt met de gecontracteerde aanbieders op de hoofddoelen die in het beleid en het categorieplan WMO geformuleerd zijn. Signalen van de uitvoering zijn hierbij belangrijke input.
In inkoop of subsidie processen is de contractmanager, onder verantwoordelijkheid van de categoriemanager, trekker van het proces. Samen met het categorieteam zorgt de contractmanager voor de totstandkoming van de overeenkomst. Afstemming met uitvoerende teams, team Inkoop, team Juridische zaken en functionarissen gegevensbescherming zijn hierbij belangrijk.
De categoriemanager is verantwoordelijk voor een tijdige afwikkeling, controle en monitoring op de facturen. Afwijkingen in standaard facturen worden geanalyseerd en besproken met de categoriemanager.
Werkzaamheden Contractmanager WMO
Verantwoordelijk voor het onderhouden van de relatie met zorgaanbieders en voert hiervoor structureel contract- en ontwikkelgesprekken;
Voortdurende toetsing op de kwaliteit van de dienstverlening en aansluiting op de integrale categorie-doelstellingen;
Sturing op budget en heldere budgetverantwoordelijkheid om goed zicht te houden op de kosten en de resultaten van de inspanningen. delen van deze inzichten met de categoriemanager zodat die zicht kan houden op het totale budget binnen de WMO;
Meedenken over oplossingen en indien nodig akkoord maatwerk afspraken maken en juridisch en administratief borgen;
Bijdragen aan het realiseren van de doelen uit het strategisch meerjarenplan. In het meerjarenplan wordt de programmabegroting (vastgesteld door de gemeenteraad) gecombineerd met marktontwikkelingen en interne/externe analyses om zo verder vorm te geven aan de transformatie binnen beschikbare financiële kaders.
De kandidaat
De kandidaat is in staat verbindingen te maken met en tussen zorgaanbieders om te komen tot een kwalitatief goede dienstverlening volgens de afspraken uit de overeenkomst(en). De kandidaat is communicatief sterk en kan goed schakelen tussen partijen met verschillende belangen. We zoeken iemand met een doortastende werkwijze, enthousiasme en humor die projectmatig kan werken en scherp is op deadlines en doorlooptijden. Een collega die zelfstandig kan werken en die weet, daar waar nodig, collega’s te betrekken of te informeren.
Naast de bovengenoemde competenties, vinden wij het volgende belangrijk:
Gewend om zelfstandig met aanbieders te overleggen, vragen te beantwoorden en binnen je kaders beslissingen te nemen;
HBO werk en denk niveau;
Minimaal 3 jaar ervaring met inkoop- en contractmanagement;
Kennis en ervaring in het sociaal domein, met voorkeur WMO;
Bestuurlijke sensitiviteit
Interviews vinden plaats op vrijdag 22 januari van 09.00 t/m 12.00 uur via Microsoft Teams.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox