Bevolkingsonderzoek Nederland

Contractmanager implementatie

Bevolkingsonderzoek Nederland

  • max €135 per uur

  • Utrecht

  • 8 uur per week

  • Inkoop
  • 01 december 2025

  • 01 juni 2026

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Bevolkingsonderzoek Nederland (BVO) in haar huidige vorm bestaat sinds januari 2022. De nieuwe (landelijke) organisatie is ontstaan uit een fusie van vijf regionale organisaties. Bevolkingsonderzoek Nederland is verantwoordelijk voor de uitvoering van drie bevolkingsonderzoeken in Nederland: wij screenen verschillende bevolkingsgroepen op baarmoederhalskanker, darmkanker en borstkanker. Ruim 4,5 miljoen Nederlanders worden jaarlijks uitgenodigd voor één of meerdere van deze bevolkingsonderzoeken. Bij onze organisatie werken 950 collega's aan hetzelfde doel: een bijdrage leveren aan de vroegtijdige opsporing van kanker. Vroege opsporing helpt! Het vergroot de kans op een succesvolle behandeling en vaak is ook een minder ingrijpende behandeling nodig. Wij zijn trots op ons werk en op onze maatschappelijke bijdrage.

Onze kernwaarden betrokken,  betrouwbaar en bereikbaar komen tot uiting in onze interne organisatie en de relatie tot de buitenwereld. Ze bieden ons richting om ons werk en onze organisatie steeds weer te verbeteren. #SamenvoormiljoenenNederlanders!

Opdracht
BVO heeft een belangrijke aanbesteding voor haar roosterplanningssysteem gepubliceerd, vanaf december worden de eerste test uitgevoerd en vanaf januari start de implementatieprocedure van deze nieuwe software. Wij zoeken, ter vervanging van een vaste medewerker, een ervaren contractmanager die het proces namens de afdeling inkoop & contractmanagement zorgvuldig kan monitoren en vastleggen. BVO NL hecht er waarde aan dat het proces zorgvuldig en nauwkeurig wordt doorlopen, met aandacht voor planning, duidelijke deliverables en go / no-go momenten.

Wij zoeken een ervaren kracht die flexibel gedurende de week tijdens projectmeetings of leveranciersgesprekken aanwezig kan zijn. Deze worden waarschijnlijk op dinsdag en of donderdag gepland. Korte reisafstand naar het kantoor in Utrecht is daarom wenselijk. Gedeeltelijk werken op afstand (hybride werken) is mogelijk.


Jouw werkzaamheden:

  • Implementatie roosterplanningssysteem
    • Vraagbaak voor alle contractdocumentatie
    • Borgen afspraken contractafspraken
    • Registreren deliverables en mijlpalen
    • Vastleggen en monitoren actiepunten
    • Vastleggen SLA en andere contractdocumenten
    • Structureel overleg met leverancier
    • Faciliteren ‘go/no-go momenten’ en ‘decharge’

Goed om te weten: voor deze functie is hybride werken mogelijk! Je kunt vanuit huis werken én vanaf één of meerdere van onze (landelijke) kantoren. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Utrecht.

Competenties

  • Je hebt een zakelijke houding en bent goed in staat de belangen van de organisatie te vertegenwoordigen. Je zorgt ervoor dat er geleverd wordt wat is afgesproken. Je bent daarbij echter ook flexibel als besloten wordt om daar van af te wijken.
  • Je bent assertief en voldoende ‘senior’ om ook in moeilijke situaties de juiste uitgangspunten te hanteren.
  • Je hebt aandacht voor details, bent nauwkeurig en in staat om voortgang goed vast te leggen.
  • Je bent in staat om goed samen te werken met zowel de projectleider en projectgroep als de betreffende leverancier.
  • Je ben kwaliteitsgericht, je focus ligt op het realiseren van een optimaal planningsproces, met het contract en de wetgeving als randvoorwaarden.
  • Je bent in staat om de verschillende belangen binnen de organisatie bij elkaar te brengen, te verbinden, aan te jagen en om tegengas te bieden indien de situatie hierom vraagt.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en weet complexe verbanden te doorzien.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Flexibel, aansluitend op de afspraken die gepland worden.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 17 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op woensdag 15 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • Bevolkingsonderzoek Nederland vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de eerste werkdag.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal 16 uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collega’s uit het team (deels) uitvallen.
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als contractmanager;
  • Minimaal 2 implementatietrajecten volledig doorlopen;
  • Minimaal 6 maanden gewerkt bij een Aanbestedende dienst in de rol die gerelateerd is aan het inkoop- of contractmanagementproces;
  • Maximaal tarief van €135,- inclusief bijkomende kosten;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als contractmanager van vergelijkbare / complexe software applicaties;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met of bij een vergelijkbare opdracht;
  • Actief betrokken geweest bij doorlopen van EU aanbesteding in de rol van contractmanager of inkoper. Daaronder wordt verstaan: het opstellen (inkoopstrategie en documentatie), doorlopen en afronden een aanbesteding.
  • Maximale reistijd (deur tot deur) van 30 minuten naar hoofdkantoor BVO, ivm flexibele inzet en wens tot fysieke aanwezigheid tijdens overleggen;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
10 oktober 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox