Gemeente Amsterdam
max €100 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
01 oktober 2024
30 juni 2025
Opdrachtomschrijving
Als contractmanager manage je verschillende contracten. Deze komen voort uit Europese aanbestedingen. Contracten met een grote impact op de organisatie en een hoog bestuurlijk risico. Je houdt goed zicht op de belangen en gevoeligheden die spelen. Regelmatig evalueer je met opdrachtgevers en leveranciers. Zo zorg je dat we eventuele knelpunten op tijd zien en oplossen. En voor een goede relatie tussen organisatie, opdrachtgever en leverancier.
Je hebt een belangrijke rol in de ontwikkeling van het vak contractmanagement binnen de gemeente. De kennis rondom contractmanagement lag voorheen versnipperd over de organisatie. Nu werken we hard aan het opbouwen van één groot kennisnetwerk. Hierdoor maken we vak zichtbaarder binnen de directies. Denk vooral mee over; hoe we uniformer kunnen werken en welke tools we daarbij centraal gaan gebruiken.
Wat jouw werk onder meer dynamisch maakt, zijn je gesprekspartners. De ene keer is dat de afdelingsmanager of een directeur. Dan weer een leverancier. Je schakelt veel met collega’s die met het contract te maken hebben. En controleert of de contractafspraken matchen met de beleidsdoelstellingen van Amsterdam. Bijvoorbeeld als het gaat om sociale of duurzaamheidsaspecten. Hierover breng je adviezen uit in inkooptrajecten. Dit maakt jouw werk afwisselend, leerzaam én uitdagend.
In het kort
• Binnen een grote en complexe organisatie zelfstandig aan de slag met alle aspecten van contractmanagement. Met de mogelijkheid om door te groeien.
• Zorgen voor slim en efficiënt contractmanagement. Waar de Amsterdammer beter van wordt.
• Samenwerken in een groot netwerk van collega-contractmanagers met veel kennis van het vak.
• Werken in een divers en maatschappelijk betrokken team binnen het domein Bedrijfsvoering.
Werkzaamheden
Dit doe je op een gemiddelde werkdag
• Je werkt vanuit een heldere contractenkalender. Je dag start met het checken van de activiteiten op deze kalender. Vanuit dit overzicht bepaal jij je planning.
• Je start met de urgente zaken die om een snelle oplossing vragen.
• Vervolgens vraag je een rapportage van de leverancier voor de beveiliging van voetbal huldigingen op en controleer je of de ingediende facturen van leverancier voor energieadviesdiensten passen binnen de contractafspraken.
• Je overlegt met een opdrachtgever die meer maatwerkafspraken met de leverancier wil. Vervolgens zoek je uit of we het contract wettelijk gezien mogen aanpassen om deze afspraken door de leverancier te laten uitvoeren.
• ’s Middags staat het wekelijkse overleg met collega’s in je werkgroep op de planning. Fijn, want hier komen vaak nieuwe samenwerkingen en leerpunten uit.
• Tot slot bereid je een breed intern overleg voor. Dit ter voorbereiding op een lastig escalatieoverleg met de leverancier voor energie bespaarservice dat je volgende week voorzit.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!
Wist je dat wij jaarlijks voor € 3 miljard inkopen? Inkopen in Amsterdam is inkopen met invloed. Met het geld dat wij uitgeven dragen we bij aan de maatschappij en stellen een voorbeeld voor andere organisaties. Dat geldt ook voor het contractmanagement dat uit ons inkoopbeleid voortvloeit. Met ruim 120 contractmanagers verspreid door de hele organisatie vormen we één kennisnetwerk. Je komt te werken op de afdeling inkoop bedrijfsvoering. Hier werk je samen met 6 contractmanagers. Een fijn team met een goede sfeer. Iedereen helpt elkaar. Voor jou als nieuwe collega staat er een buddy klaar en is er een onboardingsprogramma. Zo voel je je snel thuis bij ons.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox