Waterschap Noorderzijlvest

Contractmanager

Waterschap Noorderzijlvest

  • max €95 per uur

  • Groningen

  • 24 uur per week

  • Inkoop
  • 15 januari 2023

  • 31 december 2023

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot deel van Groningen, in Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor veilig leven met water, schoon water, gezuiverd water en voldoende water in elk seizoen. Voor onze 300 medewerkers gaat een gezonde en toekomstbestendige leef-, woon- en werkomgeving van de circa 383.000 inwoners in ons gebied boven alles. Dit vraagt om gedreven professionals die uitblinken in hun eigen vakgebied en passie.
Het waterschap Noorderzijlvest heeft in de afgelopen jaren een groot deel van de regionale waterkeringen versterkt. Deze versterkingsopgave is uitgevoerd door een projectteam volgens het Integraal Project Management (IPM) model. Voor de resterende opgave van het project, versterking regionale waterkeringen, zijn wij voor het IPM team op zoek naar een zelfstandige Contractmanager voor 24 uur per week.



Als contractmanager ben je verantwoordelijk voor de beheersing van het gehele proces van contractvoorbereiding, aanbesteding en contractuitvoering richting verschillende marktpartijen.

Verder ben je verantwoordelijk voor:

  • Je stelt het contractbeheersingsplan op
  • Je begeleidt de contractuitvoering.

Hieronder valt bijvoorbeeld:

    • Dagelijkse contacten onderhouden met marktpartijen

 

  • Bijwonen van voortgangsoverleggen, bouwvergaderingen
  • Bewaken nakoming contractafspraken
  • Behandelen van contractmutaties (VTW’s)/meerwerk en claims
  • Beoordelen van factuurvoorstellen en hiertoe prestatieverklaringen opstellen/toetsen

Een nauwe samenwerking met de andere collega’s binnen het IPM-team is hierin essentieel. Daarnaast kun je ook ingezet worden voor andere werkzaamheden.


Kandidaatomschrijving

  • Je hebt minimaal HBO-niveau (aantoonbaar).
  • Een opleiding Contractmanagement (bijvoorbeeld NEVI, CATS CM) is een pre.
  • Je hebt kennis en ervaring met projectmanagement.
  • Je hebt ervaring met inkoop bij overheden van diensten en werken (min 5 jaar).
  • Je hebt ervaring met (Europees) aanbesteden (min. 3 jaar

Competenties

  • Je anticipeert effectief en weet tijdig op kritische situaties in te spelen
  • Je controleert de voortgang en stuurt zo nodig bij
  • Je bent stressbestendig
  • Je kan ook onder druk de juiste beslissingen nemen. 

Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
Bij deze opdracht is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.


1. Een overeenkomst kan worden ontbonden, indien gewijzigde regelgeving dit noodzakelijk maakt.

2. Ook bij ziekte van de medewerker, die naar verwachting langduriger (langer dan 10 werkdagen) zal zijn, en in geval van andere zeer ernstige omstandigheden, heeft de opdrachtgever het recht de opdrachtnemer te verzoeken een vervangende medewerker aan te bieden danwel het contract conform de algemene voorwaarden van het DAS te ontbinden. Iedere vervanging geschiedt slechts na voorafgaand overleg en toestemming van de opdrachtgever. De vervangende medewerker dient aan dezelfde kwalificaties te voldoen als de oorspronkelijk werkzame medewerker van de opdrachtnemer. Indien er een inwerkperiode noodzakelijk is, zal vooraf in overleg worden bepaald hoeveel dagen door de opdrachtnemer niet in rekening gebracht zullen worden, zulks echter met een maximum van 5 werkdagen

3. Tussentijdse ontbinding van de overeenkomst is mogelijk met instemming van alle partijen, tenzij één der partijen gemotiveerd kan aantonen dat het niet van haar verlangd kan worden dat deze detachering voortgezet wordt. In deze situatie nemen partijen een opzegtermijn van 1 maand in acht.

4. Voor deze opdracht zijn de AWVOODI 2018 van toepassing deze zijn beschikbaar op de website via onderstaande link:

https://www.noorderzijlvest.nl/regel-en-infobalie/meer-info-pagina/inkoopvoorwaarden/

Indexering tarief:
Het door u aangegeven tarief kan jaarlijks worden geïndexeerd op basis van de CBS prijsindex (CBS indexering, Dienstenprijzen, commerciële dienstverlening en transport, Architecten en Ingenieurs (71), waterbouw (711216)). 
https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/83760NED/table?ts=1533643636692

Interviewplanning

Interview
Het waterschap nodigt maximaal 3 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek in week 51 2022. Wij verzoeken de kandidaten uitdrukkelijk rekening te houden met deze periode.

Wanneer u op 20-12-2022 voor 12.00 uur nog geen uitnodiging heeft ontvangen via het DAS Groningenhuurtin.nl, behoort u niet tot de eerste selectie voor de gespreksronde.
Contact over de opdracht en/of de procedure loopt uitsluitend via het DAS Groningenhuurtin.nl. Wij verzoeken u dan ook geen contact met het waterschap op te nemen.

Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op www.Groningenhuurtin.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie géén offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.Groningenhuurtin.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

Toelichting op rooster

in overleg

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde hbo opleiding.
  • Werkervaring contractmanagement Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar, met contractmanagement binnen overheidsorganisaties. Referentie vereist
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Opleiding Contractmanagement Bijvoorbeeld NEVI of CATS CM
  • Je hebt kennis en ervaring met projectmanagement Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar, met projectmanagement
  • Je hebt ervaring met inkoop bij overheden van diensten en werken Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar inkoopwerkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar, bij een overheidsinstantie.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat en/of opdrachtomschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat. De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox