De Nationale Ombudsman
geen max tarief
Zuid-Holland
10 uur per week
02 augustus 2021
31 december 2021
De Kinderombudsman is op zoek naar een ervaren en flexibele contentmanager (gemiddeld 10 uur per week voor de duur van 5 maanden).
Samen met twee communicatiecollega's ben je medeverantwoordelijk voor het redactiewerk en contentbeheer van de website en social mediakanalen van de Kinderombudsman.
Je voegt zowel bestaande als nieuwe content toe, die gericht is op onze speerpunten en boodschappen naar specifieke doelgroepen. Teksten en beelden dragen bij aan de zichtbaarheid van de Kinderombudsman. Onderdeel van de opdracht is ook het optimaliseren van al bestaande content. En bijvoorbeeld zorgen dat onze PDF's voldoen aan de webrichtlijnen. Naast beheren van onze content krijg je ook de gelegenheid om zelf content te schrijven, in samenwerking met collega's. Een afwisselende en creatieve functie dus.
Bij al je werkzaamheden werk je nauw samen met je collega's van de Kinderombudsman en de Nationale ombudsman. Je wint actief informatie in bij collega's en neemt hen mee in je afwegingen. Je bent op de hoogte van relevante ontwikkelingen in jouw vakgebied en uiteraard ook van relevante ontwikkelingen voor de Kinderombudsman in de maatschappij, de politiek en de media.
Functie-eisen
* Je hebt ten minste vijf jaar - recente - werkervaring in een soortgelijke of vergelijkbare functie als contentmanager. Je functioneert minimaal op hbo-niveau. * Je voert uitstekend regie op je werkzaamheden, bent flexibel en maakt je de context van een organisatie snel eigen. * Je werkt goed samen en kan zelfstandig werken. Je overlegt op de juiste momenten met collega's. * Je staat stevig in je schoenen en levert kwaliteit, ook onder hoge druk. * Je hebt ervaring met media, websites en social campagnes. * Je weet hoe je een tekst moet schrijven voor het web, zowel taal technisch als qua vindbaarheid (inhoudelijk, code en metadata). Je kan complexe teksten herschrijven in B1-niveau. Verder heb je ervaring met SEO. * Je kent en werkt conform de Webrichtlijnen 2.0 en weet bijv. hoe je een pdf-document conform webrichtlijnen opstelt. Je hebt ervaring met Adobe Acrobat Pro. * Je bent bekend met toegankelijkheidseisen en de AVG. * Je kunt zelfstandig werken met CMS'en (vereist is kennis van Drupal 8 en 9) en hebt kennis van HTML-code. * Je hebt ervaring met monitoren (webanalyse en socials) en kunt indien gevraagd een rapportage opstellen. Voor onze website gebruiken wij Piwik als analysetool. Analyse van onze sociale kanalen gaat via de kanalen zelf. * Je bent beschikbaar op vrijdag.
Competenties
- Analyserend vermogen
- Organisatiesensitiviteit
- Creatief en taalvaardig
- Flexibiliteit
- Plannen en organiseren
- Innovatief handelen
- Samenwerken
|
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox