Provincie Utrecht

Consultant/specialist Microsoft 365

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

Voor de afdeling Bedrijfsvoering, team I&A, is de Provincie Utrecht op zoek naar een:

Consultant/specialist Microsoft 365 (2x) voor 32-36 uur per week.

Ben jij de Office 365 specialist die zorgt dat we optimaal in- en extern kunnen samenwerken met behulp van Teams in een zakelijke Office 365 omgeving?

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Het domein Bedrijfsvoering (BDV) verzorgt alle uitvoerende bedrijfsvoeringstaken van de organisatie, zodat onze collega’s zich kunnen concentreren op de realisatie van de primaire doelstellingen. Wij richten ons op een integrale bedrijfsvoering, die past in de huidige tijd. Wij blijven onze producten en diensten ontwikkelen en verbeteren. Zo leveren wij een optimale ondersteuning en een dienstverlening met toegevoegde waarde voor de (interne) klanten.

Informatievoorziening
Eén van de pijlers onder deze ambitie is een goede informatievoorziening. Het proces dat zorgt dat de informatiebehoeften die vanuit verschillende werk- en bedrijfsprocessen ontstaan, worden vertaald in informatievoorziening. De Provincie staat voor de uitdaging om een organisatie op te bouwen die in staat is om op het juiste moment aan de juiste partijen informatie beschikbaar te stellen, rekening houdend met de legacy systemen en de innovaties die elke dag aangeboden worden.

Context
De provincie verandert vanwege de digitalisering en automatisering in een hoog tempo en is de “rode draad” in de strategie van de organisatie. Door de benoeming van opgavemanagers komen de maatschappelijke opgaven centraal te staan. Hiertoe wordt nauw samengewerkt tussen de vertegenwoordigers uit de verschillende onderdelen van de provincie-organisatie (de 3 domeinen: Bedrijfsvoering, Leefomgeving en Mobiliteit en de stafafdelingen Concerncontrol, Bestuurs- en directieondersteuning en de Statengriffie). Voor deze concern i-opgave is een opgavemanager aangesteld die sturing hier aan geeft. Deze concernopgave betreft de informatievoorziening van het gehele concern en wordt aangepakt door een hoge mate van integratie op het gebied van kaderstelling, advisering en uitvoering binnen de PIJOFAH-kolommen.
 
Binnen de provincie Utrecht is recent het Beleidskader Online Samenwerken vastgesteld. Belangrijk onderdeel hiervan is de overgang naar Office 365 Cloud versie. Een aantal projecten is hiertoe gestart. Voor het delen van bestanden met derden danwel externen is de richting om dit met Office 365 SharePoint mogelijk te maken en dit fasegewijs (o.a. per thema of casus) in te voeren.

Om de dossiervorming en archivering te optimaliseren is een programma gestart waarin een advies wordt ontwikkeld voor de toekomstige inrichting van het document management – en archief systeem. Uitgangspunt in de doorontwikkeling is dat zoveel als mogelijk diensten uit “the cloud” worden afgenomen en de provincie een regieorganisatie is.

Wat ga je doen?
Als Office 365 specialist met aantoonbare kennis van en ervaring in het technisch en functioneel opzetten van samenwerkingsomgevingen in een Office 365 platform en Teams/ SharePoint, werk je nauw samen met o.a. de projectleider Office 365 Samenwerking, de (senior) adviseurs I&A, de architecten, adviseurs Informatiebeveiliging, business informatiemanagers en I&A specialisten. Je richt je hierbij op de volgende werkzaamheden:

  • In samenhang met de trajecten/projecten Optimaliseren Dossiervorming en Archief opzetten van een gebruiksvriendelijke inrichting van de samenwerkingsomgeving o.b.v. Office 365 ;
  • Inrichting van een veilige samenwerkingsomgeving waarmee je kunt samenwerken met gasten/externen;
  • Meenemen van (senior) gebruikers is een belangrijk onderdeel van de opdracht;
  • Ontwikkelen en organiseren training voor beheerders Office 365, (senior) gebruikers en eindgebruikers.


Wat verwachten wij?

  • Je werkt in een dynamische werkomgeving, waarin klantgerichtheid, het bieden van een optimale dienstverlening en innovatie centraal staan. Samenwerken en verbinden staan bij jou hoog in het vaandel;
  • Je onderhoudt een sterke relatie met de projectleider Office 365 Samenwerking en de overige specialisten als sparringpartner over inhoudelijke zaken. Je kan goed werken binnen een multidisciplinaire omgeving;
  • Je bent een senior Office 365 specialist met goede communicatieve vaardigheden, analytisch denkvermogen en een zeer proactieve werkwijze.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 6: De aangeboden kandidaat heeft ervaring met de Implementatie en ingebruikname van Teams/SharePoint Online omgevingen binnen een soortgelijke organisatie in de afgelopen 5 jaren Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van de eis. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor de provincie wordt de aanbieding terzijde gelegd.KeuzemogelijkhedenJa (0 Punten)Nee (0 Punten)
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Eis 4: De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde opleiding op Hbo-bachelor niveau en/ of Wo-bachelor, -master niveau. Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleiding moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding waar deze is gevolgd, of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen van bovenstaande wordt de aanbieding terzijde gelegd.KeuzemogelijkhedenJa (0 Punten)Nee (0 Punten)
  • Eis 5: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring als Office 365 specialist met complexe ICT/onlineprojecten in de publieke sector in de afgelopen 7 jaren. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van de eis. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor de provincie wordt de aanbieding terzijde gelegd.KeuzemogelijkhedenJa (0 Punten)Nee (0 Punten)
  • Eis 7: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het uitvoeren van inrichtings- en implementatietrajecten van IT-projecten. Dit kun je aantonen door minimaal 2 eerdere projecten die je succesvol hebt afgerond als Office 365 specialist in de afgelopen 5 jaar. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van de eis. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor de provincie wordt de aanbieding terzijde gelegd.KeuzemogelijkhedenJa (0 Punten)Nee (0 Punten)
  • Eis 2: De aangeboden kandidaat is akkoord a) dat deze opdracht voor 32 tot 36 uur per week wordt uitgevoerd. b) met de procedure en de inhuurvoorwaarden. Toelichting: Benoem in het cv of u akkoord bent met deze eis met ja of nee Indien u dit niet benoemd ( a en b) in uw cv wordt uw aanbieding terzijde gelegd.KeuzemogelijkhedenJa (0 Punten)Nee (0 Punten)
  • Eis 1: Uw aanbieding past binnen het door ons vastgestelde maximum uurtarief voor deze opdracht van maximaal € 100,00 De aanbieding is een all-in tariefstelling, waaronder o.a. reiskosten, woon-werk en evt fee-kosten. Het aangeboden tarief dient te passen binnen het gestelde maximum uurtarief. Toelichting: Benoem het nummer van deze eis in uw cv en of u akkoord bent met ja /nee Geef in het cv uw uurtarief. Indien uw uurtarief hoger is dan het dan het genoemde maximum wordt uw aanbieding terzijde gelegd.KeuzemogelijkhedenJa (0 Punten)Nee (0 Punten)
  • Eis 3 a. Benoem in uw cv (bij voorkeur maximaal 5 pagina’s) de nummers uit de DAS-aanvraag: (Sub)- nummer eisen, (sub)-nummer van de shortlistcriteria). Benoem in het cv bij het nummer en aan de hand van de werkervaring hoe en waarom u aan de eis en of shortlistcriterium voldoet. Uw specifieke onderbouwing in het cv is zodanig inhoudelijk verwoord dat deze duidelijk verifieerbaar is voor de provincie Utrecht. b. Geef een aparte toelichting op alle eisen en shortlistcriteria naast het cv. Bij voorkeur op 1 pagina dient u aan te geven met welke in het cv genoemde ervaring u voldoet aan de gestelde eisen en shortlistcriteria. Benoem alle nummers van de eisen en de nummers van de shortlistcriteria. Geef ook het aantal punten bij de onderbouwing op de shortlistwensen. c. Let op. U dient geen teksten in de velden van het DAS-systeem in te voeren. Deze worden niet meegenomen in de beoordeling. Gebruik uitsluitend 1 bijlage: cv en bijlage onderbouwing. Beiden dus in 1 document. Indien u niet aan a, b en c voldoet wordt uw aan bieding terzijde gelegd.KeuzemogelijkhedenJa (0 Punten)Nee (0 Punten)

De Wensen

  • Shortlistcriterium 1: De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde opleiding op HBO-bachelor niveau en/of WO-bachelor niveau. Toelichting: (bij shortlistcriteria) Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor de provincie worden 0 punten toegekend.Keuzemogelijkhedeneen afgeronde opleiding op HBO-bachelor niveau en/of WO-bachelor niveau (50 Punten)een afgeronde opleiding op HBO-bachelor niveau en/of WO-bachelor niveau op het gebied van informatiemanagement/-voorziening, bedrijfskunde of bedrijfskundige informatica (100 Punten)
  • Shortlistcriterium 2: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring als Office 365 specialist met complexe ICT/onlineprojecten in de publieke sector in de afgelopen 7 jaren. Dit blijkt uit een duidelijke (smart) onderbouwing van de opdrachtgever(s) en de (periode van) uitgevoerde werkzaamheden. Toelichting: (bij shortlistcriteria) Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke en specifieke inhoudelijke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor de provincie worden 0 punten toegekend.Keuzemogelijkheden< 5 jaar (0 Punten)5 tot 7 jaren (50 Punten)> 7 jaren (100 Punten)
  • Shortlistcriterium 3: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met implementatie en gebruik van Teams/SharePoint Online omgevingen in de afgelopen 5 jaren. Dit blijkt uit een duidelijke (smart) benoeming en onderbouwing van de opdrachtgever(s) en de (periode van) opgedane ervaring. Toelichting: (bij shortlistcriteria) Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke en specifieke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor de provincie worden 0 punten toegekend.Keuzemogelijkheden0 implementaties en ingebruikname van Teams/SharePoint Online omgevingen in de afgelopen 5 jaren (0 Punten)2 implementaties en ingebruikname van Teams/SharePoint Online omgevingen in de afgelopen 5 jaren (50 Punten)>2 implementaties en ingebruikname van Teams/SharePoint Online omgevingen in de afgelopen 5 jaren (100 Punten)
  • Shortlistcriterium 4: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het uitvoeren van inrichtings- en implementatietrajecten van IT-projecten. Dit kun je aantonen door minimaal 2 eerdere projecten die je succesvol hebt afgerond als Office 365 specialist in de afgelopen 5 jaar. Dit blijkt uit een duidelijke (smart) benoeming en onderbouwing van de opdrachtgever(s) en de (periode van) opgedane ervaring. Toelichting: (bij shortlistcriteria) Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke en specifieke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor de provincie worden 0 punten toegekend.Keuzemogelijkheden0 inrichtings- en implementatietrajecten in de afgelopen 5 jaren (0 Punten)2 inrichtings- en implementatietrajecten in de afgelopen 5 jaren (50 Punten)>2 inrichtings- en implementatietrajecten in de afgelopen 5 jaren (100 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox