gemeente Wijdemeren

Consulent werk en inkomen

gemeente Wijdemeren

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

Opdracht
Allround taken pakket:

  • Intakegesprekken voeren met nieuwe klanten;
  • Aanvragen levensonderhoud afhandelen op grond van de Participatiewet en de IOAW;
  • Heronderzoeken en beëindigingsonderzoeken uitvoeren;
  • Mutaties, controles en terugvorderingen uitvoeren;
  • Aanvragen bijzondere bijstand, minimabeleid behandelen en overige aanverwante regelingen;
  • Met in- en externe partijen samenwerken aan een integrale aanpak op diverse leefgebieden en re-integratie (kennis loonkostensubsidie en doelgroepers is een pre);
  • Je eigen caseload draaien, regie houden op je klantenbestand, begeleiden verschillende doelgroepen.

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden (schriftelijk en mondeling);
  • Snel schakelen;
  • Plannen en organiseren;
  • Resultaatgericht;
  • Analytisch vermogen;
  • Open, mensgerichte houding;
  • Stressbestendig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op dinsdag 2 juli 2024 tussen 10.00 uur en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 1 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met IOAW en IOAZ. (beschrijf dit duidelijk in het cv);
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met Civison Samenlevingszaken;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als consulent werk en inkomen binnen een gemeente;
  • Aantoonbare integrale visie binnen het sociale domein;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met de Participatiewet in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeente;
  • Aangeboden kandidaat is zo snel als mogelijk beschikbaar voor 36 uur per week.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met loonkostensubsidie én doelgroepers;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox