Gemeente Altena

Consulent samenleving - inkomen

Gemeente Altena

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving

Wat ga je doen?
Specifiek voor deze opdracht ben je een allround inkomensconsulent, en handel je met name aanvragen af op het gebied van Bijzondere bijstand en ITT en ben je in staat om zelfstandig heronderzoeken/hercontroles te verrichten. 

Als Consulent Inkomen ben je belast met de aanvragen Levensonderhoud, Schuldhulpverlening, Bijzondere bijstand, ITT en de uitvoering van heronderzoeken. Hierover sta je inwoners met vragen te woord. Bij een aanvraag en hercontrole inventariseer je of je beschikt over voldoende bewijsstukken voor een administratieve afhandeling. Je beoordeelt of de inwoner in aanmerking komt voor de bijstand, bijzondere bijstand, ITT en stelt de rechtmatigheid van de periodieke uitkering in de hercontrole vast. Je bent in staat om hierover vervolgens een rapportage en een beschikking op te stellen. Daarnaast verwijs je waar nodig door naar collega’s of externe partners.  

De Eisen

  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met behandelen en afhandelen van aanvragen in het kader van bijstand, schuldhulpverlening, bijzondere bijstand, ITT en zelfstandig uitvoeren van heronderzoeken/hercontroles. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
  • Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.
  • Kandidaat woont in een straal van maximaal 65 km rond de standplaats in Wijk en Aalburg.
  • Kandidaat is in staat op de startdatum (21 mei 2025), zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over een rijbewijs en eigen vervoer. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als Inkomensconsulent binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met Suite. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over zelforganisatie, samenwerkingsvaardigheden, goede communicatievaardigheden, initiatief. Dit moet blijken uit gesprek

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox