Gemeente Olst-Wijhe

Consulent Minimabeleid

Gemeente Olst-Wijhe

De opdrachtĀ­omschrijving

Het team Werk, Inkomen en Zorg binnen de gemeente Olst-Wijhe houdt zich hoofdzakelijk bezig met werkzaamheden die voortvloeien uit de Participatiewet, het gemeentelijk Minimabeleid, de Wmo en de Jeugdwet. Het totale team bestaat uit 34 medewerkers. Het subteam Werk en Inkomen bestaat momenteel uit 14 medewerkers.

Binnen het subteam Werk en Inkomen is wegens vervanging tijdens zwangerschapsverlof per direct ruimte voor:

Twee Consulenten bijzondere bijstand en minimabeleid (32-36 uur per week) voor de periode juni 2020 tot 1 oktober 2020 (met mogelijke verlenging voor één Consulent).

Wie zoeken wij?
Enthousiaste, accurate en communicatief sterke collega’s met een afgeronde Hbo-opleiding, bijvoorbeeld (sociaal) juridische dienstverlening of maatschappelijk werk en dienstverlening en minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring op het terrein van uitvoeren van het Minimabeleid en de Participatiewet. Je werkt zelfstandig, neemt verantwoordelijkheid en zoekt de interne en externe samenwerking. 

Je voelt je thuis in een gemeentelijke organisatie die zich opstelt als partner in de samenleving. Die de kracht van de kleine gemeente wil benutten en hoge eisen stelt aan de kwaliteit van de dienstverlening aan haar inwoners.

Wat ga je doen?
Als consulent bijzondere bijstand en minimabeleid beoordeel je aanvragen bijzondere bijstand en minimabeleid. Je beantwoordt telefoontjes en mailtjes en draait mee met het inloopspreekuur voor klanten. Je stelt rapportages en beschikkingen op en je draagt zorg voor de administratieve afhandeling van de aanvragen.

Competentieprofiel
Van alle medewerkers in Olst-Wijhe wordt verwacht dat deze klantgericht zijn, flexibel gedrag
vertonen en probleem oplossend vermogen bezitten. Ze kunnen zelfstandig, maar ook samenwerken. De gemeente Olst-Wijhe werkt conform de HR 21 profielen. Voor deze functie is het competentieprofiel van medewerker beleidsuitvoering II van toepassing. Je achterhaalt de behoeften en wensen van de klant door vraagverheldering en analyse. Je neemt je klanten serieus en zoekt binnen de mogelijkheden actief naar oplossingen. Consulenten beschikken daarvoor onder andere over een goede mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.


LET OP:
  • Gesprekken zijn maandag 25 mei
  • Gewenste startdatum is 2 juni én beide consulenten starten in verband met inwerken op dezelfde dag!

De Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO 4 opleiding
  • Kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring op het terrein van uitvoeren van het Minimabeleid in het kader van de Participatiewet in de afgelopen 2 jaar

De Wensen

  • Kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring op het terrein van uitvoeren van de Participatiewet in de afgelopen 2 jaar
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO 4 opleiding
  • Kandidaat heeft op het cv een relevante referentie toegevoegd met contactgegevens
  • Kandidaat heeft op het cv een zelfgeschreven motivatie toegevoegd
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek: Enthousiast Accuraat Communicatief Klantgericht Flexibel Probleem oplossend vermogen Zelfstandig, maar ook samenwerken

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox