Gemeente Olst-Wijhe

Consulent jeugd

Gemeente Olst-Wijhe

  • geen max tarief

  • Overijssel

  • 28 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 03 december 2024

  • 03 juni 2027

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 18.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.

Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?

Opdracht

Als Consulent Jeugd behandel, beoordeel en toets je (complexe) meervoudige aanvragen op het gebied van jeugd en opvoeding aan de hand van beleid, wet- en regelgeving. Je voert gesprekken om de vraag van de cliënt te verhelderen en verzamelt informatie over de eigen kracht en de sociale omgeving. Hierbij werk je samen met de collega’s van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) en met andere partners in de gemeente zoals de huisartsen, het onderwijs en de kinderopvang.

Je stelt het ondersteuningsplan op en zorgt voor een (warme) overdracht naar de zorg- en/of welzijnsaanbieder, waarbij de cliënt wordt ondersteund bij de doorgeleiding. Daarnaast houd je (toe)zicht en regie op de uitvoering en kwaliteit van het zorg- en ondersteuningsplan en je spreekt partijen/partners aan die afspraken niet nakomen.

Verder coördineer je de zorg rondom meervoudige probleemhuishoudens waarbij veiligheidsvraagstukken en crisissituaties aan de orde kunnen zijn. Hierbij werk je samen met Veilig Thuis, jeugdbeschermers en de Raad voor de Kinderbescherming. Tot slot denk je actief mee in werkprocessen, teamprocessen en samenwerking met externe partijen.

Competenties
Wij zoeken een enthousiaste, accurate en communicatief sterke collega met een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van (jeugd)zorg, zoals Social Work of Pedagogiek en minimaal 2 jaar relevante en recente gemeentelijke werkervaring op het terrein van de Jeugdwet. Je hebt kennis en ervaring met de zorg voor kinderen en/of hun ouders bij wie sprake is van een fysieke en/ of cognitieve beperking en/ of sociaal-emotionele c.q. psychische problematiek.

Daarnaast heb je kennis en ervaring met de aanpak van meervoudige probleemhuishoudens en je bent in staat om regie te voeren op de uitvoering van het plan/de casus. Je werkt zelfstandig, neemt verantwoordelijkheid en zoekt de interne en externe samenwerking. Het beschikken over een geldige SKJ-registratie Jeugd is een vereiste.

Je voelt je thuis in een gemeentelijke organisatie die zich opstelt als partner in de samenleving. Die de kracht van de kleine gemeente wil benutten en hoge eisen stelt aan de kwaliteit van de dienstverlening aan haar inwoners. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg, in ieder geval graag maandag en dinsdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 10 december 2024 vanaf 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 9 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

 

De Eisen

  • Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;
  • Aantoonbare werkervaring met de jeugdwet, benoem waar deze is opgedaan;
  • Per 6 januari 2025 beschikbaar voor minimaal 24 uur per week;
  • Een aantoonbare geldige SKJ-registratie (noteer de registratie SKJ en duur geldigheid in het cv).
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het schrijven van ondersteuningsplannen en het opstellen van doelen, benoem waar dit is opgedaan;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent en/of jeugd- en gezinsprofessional in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente of organisatie die uitvoering geeft aan de jeugdwet;

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als jeugdconsulent en/of jeugd- en gezinsprofessional;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Social Work en Pedagogiek.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met procesregie bij multiproblematiek en onveiligheid bij een gemeente. Licht dit duidelijk toe in het cv;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox