Gemeente Peel en Maas

Consulent Inkomen

Gemeente Peel en Maas

De opdracht­omschrijving

 

De gemeente Peel en Maas is op zoek naar een ervaren

Consulent Inkomen

“Een daadkrachtige puzzelaar”

24 - 32 uur per week

Wie zijn wij
Wij zijn jong, ambitieus en vernieuwend. We koesteren de kleinschaligheid en de menselijke maat die past bij een plattelandsgemeente. Openheid, eigen verantwoordelijkheid, lef en nuchterheid zijn kenmerkend voor ons als organisatie. Hiërarchie is niet leidend, samen bereiken we meer. Het Huis van de Gemeente is een werkomgeving die dit letterlijk mogelijk maakt.

Is dit de werkomgeving die bij jou past? Misschien krijg jij wel de kans om dit zelf te ervaren!

Jouw nieuwe functie

Je maakt als consulent Inkomen samen met 26 andere collega’s deel uit van het cluster Werk en Inkomen. Samen met de collega’s van de clusters Jeugd en Onderwijs en Zorg en Ondersteuning vormen jullie het team Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ) waar “integraal werken” de maatstaaf is. 

Je behandelt de (uitkerings)aanvragen en heronderzoeken. Daartoe verricht je intakegesprekken waarin je de hulpvraag analyseert. Je geeft voorlichting en begeleidt klanten in de afwikkeling van hun aanvraag om bijstand. Op basis van je analyse onderzoek je de mogelijkheden en neem je een  besluit op de aanvraag.

Daarnaast bereid je de beslissingen voor tot terugvordering en verhaal van ten onrechte of te veel verstrekte uitkeringen, of tot verhaal op derden.


De functie van Consulent Inkomen wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Consulent Inkomen is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP’er/ DGA.

Kandidaatomschrijving

Ons ideaal

De ideale kandidaat vindt het leuk om zaken tot op de bodem uit te zoeken, kan prima analyses maken, is goed op de hoogte van de sociale wetgeving en handelt naar de geest van de wet. Heeft affiniteit met de doelgroep, is communicatief vaardig en staat ook in moeilijke gesprekken haar of zijn mannetje.
Is in het bezit van HBO werk- en denkniveau en heeft minimaal 1,5 jaar relevante werkervaring.

Interviewplanning

Gemeente Peel en Maas nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 24 juni 2021. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Op CV aantoonbaar minimaal 1,5 jaar werkervaring als Consulent Inkomen bij een gemeente in de afgelopen 3 jaar. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, werkzaamheden, gewerkte periodes en werkgevers/ opdrachtgevers die op het CV vermeld staan.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">klik met de organisatie 5% - gestelde eisen in de opdracht 10% - gestelde wensen in kandidaatsomschrijving/ competenties 10%
  • Op CV aantoonbaar per 01 juli 2021 beschikbaar voor 24 uur en/ of 32 uur per week gedurende de aankomende 3 maanden. Vermeld duidelijk de beschikbaarheid; het aantal uur per week, per wanneer en of gedurende de aankomende 3 maanden hieraan voldaan kan worden.
  • Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">- Wat trekt jou aan in deze opdracht 5%<br>- Wat is je motivatie 10%<br>- Wat maakt dat jij de kandidaat bent waar wij voor moeten kiezen 10%
  • Op CV aantoonbaar werkervaring van minimaal 1 jaar opgedaan in de afgelopen 3 jaar met GWS4all/Suite. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, periodes en de werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbare kennis van de sociale kaart van Gemeente Peel en Maas.
  • Op CV aantoonbaar tenminste 1 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 3 jaar op het gehele terrein van de uitkeringsadministratie PW/IOAW/Bijzondere bijstand. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, periodes en de werkzaamheden die op het CV vermeld staan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox