Werkorganisatie Druten Wijchen

Consulent inkomen

Werkorganisatie Druten Wijchen

De opdracht­omschrijving

Organisatietekst  
De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief. 

Opdracht 
De Werkorganisatie Druten Wijchen is op zoek naar een Consulent Inkomen die ons tijdelijk kan ondersteunen vanwege ziektevervanging.

Als Consulent Inkomen krijg je de volgende taken:

  • Je beoordeelt aanvragen op grond van de Participatiewet, met name voor statushouders;
  • Je werkt nauw samen met de inburgeringsconsulenten;
  • Je maakt rapportages en beschikkingen;
  • Je verricht voortgangsgesprekken, rechtmatigheidsheronderzoeken en voert mutaties door;
  • Je verstrekt voorlichting op het gebied van inkomensvoorzieningen en beantwoordt vragen en klachten van klanten;
  • Je signaleert probleemsituaties van klanten en zoekt naar verbetermogelijkheden;
  • Je stimuleert en bevordert de zelfredzaamheid van de klant;
  • Je werkt samen met samenwerkingspartners, zoals Vluchtelingenwerk en Werkbedrijf Rijk van Nijmegen;
  • Je beheert je eigen caseload en bent eerste aanspreekpunt voor jouw klanten;
  • Je verricht waar nodig fraudeonderzoeken.

Competenties 
- Je bent open, optimistisch, ondernemend en verbindend;
- Je hebt een goed analytisch en oplossingsgericht vermogen;
- Je werkt graag samen, bent aanspreekbaar en durft anderen ook aan te spreken;
- Je bent ervaren in het hanteren van een integrale aanpak;
- Je bent in staat in teamverband, maar ook zelfstandig, planmatig en gestructureerd te werken.

Benodigd aantal professionals 
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. 

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.
Is hybride werken mogelijk: In overleg / Onderlinge afstemming.

 

De Eisen

  • 3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Consulent Inkomen bij een gemeente;
  • 5. Uiterlijk beschikbaar per 5 januari 2025 voor 32 uur per week gedurende de gehele opdracht, inclusief eventuele verlengingen.
  • 1. Aantoonbaar bereid om minimaal 2 dagen per week te werken op de locatie Wijchen (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • 4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite 4 Sociaal Domein (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);

De Wensen

  • 6. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • 7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als consulent inkomen bij een gemeente;
  • 8. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van aanvragen van statushouders.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox