gemeente Noardeast-Fryslan

Consulent inkomen

gemeente Noardeast-Fryslan

De opdracht­omschrijving

Noardeast-Fryslân, een gemeente met karakter

Gastvrijheid, zorg voor elkaar, openheid en trots. Daar staan wij voor. Het liefst doen wij de dingen samen en persoonlijk. We zijn niet van de woorden maar van het doen. Echte vakmensen en doorzetters. Trots op onze Fryske taal en cultuur. Wij leggen als overheidsorganisatie de lat hoog als het gaat om betrouwbaarheid, integriteit en professionaliteit.

Afdeling en team

Als Consulent Inkomen werk je binnen de afdeling Bedriuwsfiering Gebietsteams (Advys) in het team Inkomen. De afdeling bestaat uit meerdere teams onder leiding van een clusterhoofd. De teams hebben tot doel de zelfredzaamheid en het zelfstandig functioneren van de inwoners van Noardeast-Fryslân te bevorderen. Ook de participatie in algemene zin in de samenleving wordt gestimuleerd en de teams faciliteren op het terrein van de WMO, preventie, werk en inkomen. Het gaat dan om individuele maatwerkvoorzieningen zoals financiële ondersteuning, schulddienstverlening, begeleiding, huis­hou­delijke ondersteuning, woningaanpassingen, vervoer en hulpmiddelen.

Jouw werkzaamheden

  • Je handelt meldingen, aanvragen en beëindiging van individuele inkomensvoorzieningen af.
  • Je voert intakegesprekken met (nieuwe) klanten m.b.t. aanvragen levensonderhoud of bijzondere bijstand.
  • Je stelt beschikkingen op, toetst rechtmatigheid, registreert rapportages en berekeningen.
  • Je stemt af en draagt zo nodig casuïstiek aan het gebiedsteam over en/of verwijst door naar werk.
  • Je bewaakt de voortgang en onderhoudt contacten.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2026 tot en met 30 juni 2026 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op dinsdagochtend 16 december.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2026 tot en met 30 juni 2026 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op dinsdagochtend 16 december.
  • minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring als inkomensconsulent
  • Afgeronde relevante MBO opleiding Kennis van de participatiewet en IOAW
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

De Wensen

  • kennis van de participatiewet en IOAW
  • afgeronde MBO opleiding
  • meer dan 1 jaar ervaring als inkomensconsulent

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
11 december 2025 om 22:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox