gemeente Leidschendam-Voorburg

Consulent inkomen

gemeente Leidschendam-Voorburg

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.

Over de afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ)
Werken voor WIJZ is werken aan het vangnet voor mensen die in kwetsbare omstandigheden terecht zijn gekomen. Bijvoorbeeld inwoners die ondersteuning nodig hebben om aan het werk te komen, inwoners met schulden of inkomensproblemen, ouderen met zorgproblematiek en kinderen in nood. Je onderhoudt nauw contact met externe partijen, zoals zorgaanbieders en scholen. Dit is de afdeling waar je écht verschil kunt maken voor mensen die het alleen even niet redden.

Opdracht
Als Consulent Inkomen draag je zorg voor het innemen en afwikkelen van aanvragen in het kader van de P-wet, IOAW en IOAZ en bijzondere bijstand. Hierbij gaat het om het hele proces, van de aanvraag levensonderhoud en bijzondere bijstand als caseloadbeheer. Je doet onderzoek, maakt rapportages en neemt beslissingen in het kader van eerdergenoemde wet- en regelgeving.

Wat breng je mee?

  • Ervaring als allround consulent Inkomen met voldoende kennis van wet- en regelgeving;
  • Hbo werk- en denkniveau en minimaal 32 uur per week beschikbaar;
  • Communicatief sterk en past de Nederlandse taal zowel schriftelijk als mondeling foutloos toe;
  • Vermogen om snel te schakelen en secuur te werken;
  • Sociaal vermogen en resultaatgerichtheid.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als consulent inkomen bij een gemeentelijke instelling;

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig houden van intake gesprekken en het opstellen van rapportages en beschikkingen, duidelijk weergeven in het cv
  • Uurtarief maximaal € 75,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender
  • Een afgeronde opleiding / cursus op het gebied van werk en inkomen/ participatie
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Consulent Inkomen bij een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare werkervaring met behandelen van aanvragen levensonderhoud en aanvragen bijzondere bijstand
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite voor Sociaal Domein, benoem waar dit is opgedaan

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox