Gemeente Rijswijk

Consulent fraude handhaving

Gemeente Rijswijk

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 57.000 in 2022. De groei gaat na 2022 door.  De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven.

De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen.  

Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.

Je opdracht
Je bent verantwoordelijk voor een rechtmatige verstrekking van de uitkering. De consulent handhaving doet in principe onderzoek naar fraudesignalen bij jeugd, WMO en Participatiewet. Binnen de opdracht zijn wij meer op zoek naar een consulent met ervaring met fraudeonderzoeken Participatiewet.

Binnen de opdracht zorg je er ook voor dat de consulent handhaver specialisme WMO/jeugd ook verder wordt ingewerkt in de Participatiewet. Dus een opdracht met een coachingselement.

Competenties
Gezien de uitdagingen waarvoor de gemeente Rijswijk zich gesteld weet, verwachten we van de kandidaat dat deze op korte termijn van meerwaarde is voor onze organisatie. Voor deze opdracht is het van belang dat je de volgende competenties bezit:

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau op juridisch gebied;
  • Je bent flexibel en je bent bereid om buiten kantooruren te werken. Bijvoorbeeld om buurtonderzoek te doen of posten;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de Participatiewet;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met fraudepreventie;
  • Uiterlijk per 2 oktober beschikbaar voor tenminste 32 uur per week.

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Fraudeconsulent bij een overheidsorganisatie;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het verrichten van waarnemingen en het houden van klantgesprekken (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het beoordelen van rechtmatigheid van uitkeringen én het schrijven van rapportages;
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden en coachen van collega’s, ligt dit toe in het cv;
  • Aantoonbare kennis van of werkervaring met Suite.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox