Gemeente Gennep

Consulent bijzondere bijstand

Gemeente Gennep

De opdracht­omschrijving

Je beoordeelt aanvragen voor bijzondere bijstand  + minima regelingen waarbij je ook oog hebt voor eventuele andere hulpvragen van de klant. Je toetst de inkomens- en vermogenssituatie van de klant. Je beoordeelt de noodzaak van het verstrekken van bijzondere bijstand en of andere zorg nodig is. Als er sprake is van meervoudig complexe problematieken dan werk je integraal samen met verschillende betrokken interne- en externe partijen. Je bent vast aanspreekpunt voor onze inwoners die gebruik maken/hebben gemaakt van de TOZO-regeling.

Verder:

  • Ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig afhandelen van verzoeken om individuele inkomenstoeslag en gemeentelijke minimaregelingen.
  • Geef je voorlichting en informatie over bijzondere bijstand en over andere voorzieningen/regelingen waar klanten aanspraak op kunnen maken.
  • Verwijs je klanten heb je contact met andere teams en organisaties om de klant zo goed mogelijk te helpen bij zijn of haar vragen;
  • Je bent in staat om helder en leesbaar te rapporteren en je kunt de besluiten goed verwoorden in een beschikking;
  • Je bent handig en secuur in het werken met diverse computerprogramma’s/applicaties.




De functie van Consulent bijzondere bijstand wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Consulent bijzondere bijstand is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP’er/ DGA.

Kandidaatomschrijving

  • Een afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau, bij voorkeur SJD;
  • Je hebt kennis van sociale wetgeving en voorliggende voorzieningen;
  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring in een soortgelijke functie.

Interviewplanning

Gemeente Gennep nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen in de ochtend plaatsvinden op 29 en/ of 30 december 2020. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Gennep op te nemen.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar tenminste 2 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar als Consulent bijzondere bijstand. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, werkzaamheden en de gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p>klik met de organisatie 5% - gestelde eisen in de opdracht 10% - gestelde wensen in kandidaatsomschrijving/ competenties 10%</p>
  • Op CV aantoonbaar kennis van sociale wetgeving en voorliggende voorzieningen en Suite. Dit moet duidelijk blijken uit de werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar ervaring met het zelfstandig afhandelen van verzoeken om individuele inkomenstoeslag en gemeentelijke minimaregelingen. Dit moet duidelijk blijken uit de werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar kennis van de TOZO-regeling. Dit moet duidelijk blijken uit de werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar beschikbaar vanaf 07 januari 2021 voor 36 uur per week, gedurende de periode van de opdracht. Vermeld duidelijk de beschikbaarheid.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox