gemeente Utrecht
max €175 per uur
Utrecht
36 uur per week
06 maart 2023
28 februari 2024
Concerndirecteur Bedrijfsvoering en Dienstverlening
Korte beschrijving speelveld
Eind maart a.s. vertrekt onze huidige Concerndirecteur Bedrijfsvoering en Dienstverlening vanwege een nieuwe baan elders. Voor de komende periode van minimaal 1 jaar zoeken we een interim-Concerndirecteur. We verwachten begin 2024 te starten met de werving voor een Concerndirecteur Bedrijfsvoering en Dienstverlening in vaste dienst.
Wij zoeken een strategische gezaghebbende leider, die als lid van de Concerndirectie mensen uitdaagt, enthousiasmeert en aanzet tot samenwerken en realiseren van doelen en afspraken. Met hart voor de publieke zaak, die mede via sturing op hoogwaardige dienstverlening aan de inwoners van Utrecht bijdraagt aan het zijn van een betrouwbare overheid. Die voortvarend en daadkrachtig is in de aanpak van de bedrijfsvoering, gedreven vanuit wat de opgaven van de bedrijfsvoering vragen.
Een Concerndirecteur die zich thuis voelt en zijn functionele draai goed kan vinden in een netwerkorganisatie, maar die ook onze gemeente weet te vertegenwoordigen in relevante externe (lokale, regionale en landelijke) netwerken. Die het beste uit mensen weet te halen om samen met onze burgers, bedrijven en maatschappelijke partners te werken aan de opgaven in de stad. Iemand die medezeggenschap serieus neemt en openstaat voor een constructieve dialoog en samenwerking.
In Utrecht werken we aan ‘Gezond Stedelijk Leven voor Iedereen’. We willen een stad zijn waar gezondheid centraal staat in alles wat we doen. Een stad van gezonde inwoners in een gezonde leefomgeving, werkend aan een gezonde economie. Waar iedereen kan mee doen, en iedereen zich thuis mag voelen. Dat laatste gaat niet vanzelf; in onze hard groeiende stad vraagt dat iets extra’s.
Naast het zijn van een boegbeeld van de bedrijfsvoering en het ordentelijk organiseren van de bedrijfsvoering ter ondersteuning aan de opgaven, behoren voor de Concerndirecteur Bedrijfsvoering en Dienstverlening tot de kerntaken en opdrachten voor de komende periode het sturen op resultaten in de bedrijfsvoering in zowel de concernafdelingen als in het primair proces, en daarmee ook sturing op het prioriteren en op het creëren en organiseren van de randvoorwaarden daarvoor.
Jij bent:
Verder vinden we het van belang dat de kandidaat:
De concerndirectie van Gemeente Utrecht
De Concerndirectie bestaat uit de Gemeentesecretaris/Algemeen Directeur, twee Concerndirecteuren ‘Gezond Stedelijk Leven voor Iedereen’ en een Concerndirecteur Bedrijfsvoering en Dienstverlening. De Directieleden kunnen vanuit verschillende rollen betrokken zijn bij opgaven, als portefeuillehouder, opdrachtgever, lid van een stuurgroep of als uitvoerder. Dit houdt in dat de Directie op strategisch niveau de integraliteit van vraagstukken doorgrondt en stuurt op de noodzakelijke samenwerking in de organisatie en waar nodig prioriteiten stelt. Ook geven zij hiërarchisch leiding aan meerdere eindverantwoordelijke Directeuren van de diverse organisatieonderdelen, waaronder specifiek voor de Concerndirecteur Bedrijfsvoering en Dienstverlening aan de Directeuren van de Concernafdelingen (Finance/Inkoop/Juridische Zaken, Marketing & Communicatie, Mens & Organisatie, Informatiebeheer & Projectmanagement/CIO office), en aan de Directeur Publiekszaken.
Dit is handig om te weten:
De verificatiegesprekken voor deze opdracht zijn gepland op donderdag 9 maart in de ochtend en vrijdag 10 maart in de ochtend en worden gevoerd op het Stadskantoor van Gemeente Utrecht. Er worden voor de beoogde Concerndirecteur ook klikgesprekken met de betrokken bestuurders georganiseerd. We streven naar een start op zo kort mogelijke termijn.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox