gemeente Utrecht
max €80 per uur
Utrecht
24 uur per week
20 mei 2021
31 augustus 2021
Communicatieadviseur Openbare Orde en Veiligheid
Periode: Zo spoedig mogelijk voor een periode van 3 maanden, met mogelijkheid tot verlenging (24 maanden totaal is maximale inleentermijn)
Belasting: 24 uur per week gemiddeld
Tarief: €65,- tot €80,- per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Draag jij als communicatieadviseur graag bij aan de veiligheid en leefbaarheid van Utrecht?
Voor ons communicatieteam Openbare Orde en Veiligheid (OOV) zijn wij ter ziektevervanging met spoed op zoek naar een communicatieadviseur voor gemiddeld 24 uur per week.
Werkveld en werkzaamheden Openbare Orde en Veiligheid
Samen met beleidsadviseurs OOV en twee communicatieadviseurs werk je aan een toename van veiligheid en veiligheidsgevoelens en aan een afname van criminaliteit en overlast. Maatschappelijke vraagstukken, media-aandacht, bestuurlijke gevoeligheid en onvoorziene incidenten maken het werk extra dynamisch.
Je taken zijn:
Je exacte werkpakket stel je samen met het communicatieteam van de afdeling Openbare Orde en Veiligheid (OOV). Je focus ligt op het thema Ondermijning. Je werkt in eerste instantie voor de afdeling OOV, maar bent breed inzetbaar vanuit het Marketing- en communicatienetwerk voor de gehele gemeente als het werk daarom vraagt. Ook kan het zijn dat je inzetbaar bent voor crisiscommunicatie. Je neemt projecten, opgaven en klussen over van de vaste medewerkers in het communicatieteam OOV.
Voor het team Ondermijning liggen een groot aantal projecten te wachten om opgepakt te worden. Met communicatie kan je bijvoorbeeld bijdragen aan:
Het werk bestaat onder andere uit het afstemmen en bedenken van een communicatiestrategie, het uitvoeren van communicatieplannen, begeleiden van de productie van middelen, en het schrijven van teksten (raadsbrieven, persberichten, wijkberichten). Ook zul je bestuurscommunicatieadviseurs en persvoorlichters ondersteunen met communicatieadvies en –uitvoering, waaronder voorbereiding beantwoorden persvragen of stafstukken.
Dit breng je mee:
Je bent een gedreven communicatieadviseur met affiniteit en werkervaring in het publieke domein.
Goed om te weten:
In verband met Corona/Covid 19 zal je voornamelijk, net als de andere medewerkers van de gemeente Utrecht, vanuit huis werken. Het is daarom belangrijk dat je beschikt over de juiste thuiswerkmogelijkheden.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit.
Indienen van offertes kan tot en met 17 mei.
Gesprekken plannen wij zo spoedig mogelijk in overleg in na 19 mei 2021 .
In verband met de corona/Covid-19-maatregelen hebben wij onze sollicitatieprocedures aangepast. We maken zoveel mogelijk gebruik van videobellen voor de sollicitatiegesprekken. Op die manier kunnen we jouw sollicitatie zo goed mogelijk door laten gaan. Als je uitgenodigd wordt voor een gesprek nemen we contact met je op en bespreken we hoe het videogesprek in zijn werk gaat.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox