Waternet
max €95 per uur
Noord-Holland
32 uur per week
29 mei 2024
31 mei 2025
Beschrijving
probleemstelling
Binnen het team Digital Workplace zijn we op zoek naar een Support
specialist Communicatie. Je bent verantwoordelijk voor de
communicatie van solution Werkplek naar de gebruikers,
leidinggevenden en andere betrokkenen en vice versa.
Het is jouw taak veranderingen, verzoeken en nieuws vanuit de teams
in begrijpelijke taal via de daarvoor bestemde kanalen aan de beoogde
ontvanger(s) aan te bieden.
Beschrijving behoefte
Wij zoeken een ervaren IT-communicatie specialist die communicatief
en proactief is, de juiste verantwoordelijkheid neemt, zaken afrondt en
over een breed oplossend vermogen beschikt.
Om deze rol goed te kunnen uitvoeren gebruik je jouw kennis en
ervaring voor het communiceren over lopende zaken en veranderingen
voor de interne collega's van Waternet op het gebied van IT. Tijdens je
dagelijkse werkzaamheden is het van belang dat je samen kunt werken
met andere specialisten.
Jouw dagelijkse werkzaamheden bestaan uit:
• Het opstellen van alle communicatie van en naar de gebruikers
van de werkplek zoals nieuwsberichten, aankondigingen van
werkzaamheden, specifieke gebruikers e-mails, handleidingen,
kennisitems en standaard teksten.
• Reacties op de communicatie-uitingen verwerken, analyseren
en bij de juiste personen informatie inwinnen waar nodig.
• Het onderhouden van contacten met de leidinggevenden van
solution Werkplek om de lopende zaken inzichtelijk te krijgen
en hen van advies voorzien over communicatiemogelijkheden.
• Het assisteren in het inplannen van afspraken voor het bezoek
van gebruikers aan onze afdeling voor ondersteuning, zodat de
juiste service geboden kan worden.
• Het assisteren van de afdeling Infrastructuur & Werkplek met
afdelingsbrede communicatie, bijvoorbeeld met
nieuwsberichten en bij informatiesessies.
Beschrijving afdeling/team
ICT-organisatie van Waternet is ondergebracht de afdeling
Infrastructuur & Werkplek met 2 solutions: Infrastructuur en Werkplek.
De solution waar je deel van uitmaakt is Werkplek, dat verantwoordelijk
is voor alle digitale werkplekken aan de (circa 2300) medewerkers van
Waternet met als doelstelling: ”Iedereen kan altijd en overal veilig
werken”. Solution Werkplek bestaat uit 3 teams: Service, Support en
Desktop. Zij bestaan in totaal uit 34 FTE. Binnen de gehele afdeling
I&W wordt Agile gewerkt, zowel met Scrum als Kanban.
Team Service Werkplek verzorgt alle 2-lijns werkzaamheden en
ondersteunen hun collega’s in het gebruik van ICT-producten door het
oplossen van storingen en afhandelen van meldingen. Deze producten
zijn onder andere laptops en iPhones, maar ook alle monitoren,
dockingstations en multifunctional printers in de diverse kantoren. Ook
de uitlevering, installatie en inname van alle gebruikers-apparatuur
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox