gemeente De Fryske Marren

Coach sociaal domein

gemeente De Fryske Marren

De opdracht­omschrijving

Missie en visie

Wij handelen vanuit de vraag van de inwoner (en beoordelen niet het ‘recht op zorg´ of een ‘claim’) en helpen hem bij het zelf bedenken en uitvoeren van een oplossing en nemen daarvoor zoveel tijd als nodig is. Indien nodig bieden wij zelf kortdurend ondersteuning of zetten wij (tijdelijk) een (maatwerk)voorziening in.

Als professional benutten wij onze handelingsruimte en nemen onze verantwoordelijkheid. Kortom: we doen wat nodig is en handelen vanuit de bedoeling van de wet (en niet vanuit ‘de letter van de wet’ of strakke kaders)

Wij handelen vanuit vertrouwen in de inwoner, in collega’s en ketenpartners.

Wij bieden de inwoner één aanspreekpunt vanuit het SWT. (1H1P1R)

Wij kennen de sociale basis met informele en formele voorzieningen en werken met hen samen in het gebied of de wijk.

De medewerkers van het cluster Wmo kunnen zich vinden in deze missie en visie. Zij zijn echter op dit moment, als gevolg van de hoge werkdruk in de afgelopen jaren, meer een ‘indicatie orgaan’ geworden dat volgens strakke kaders een claim beoordeelt, dan een wijkteam dat werkt volgens de bovengenoemde missie en visie. Om de missie en visie te vertalen naar de dagelijkse praktijk, in contact met cliënten, zorgaanbieders, collega’s en ketenpartners is meer nodig dan alleen het opschrijven ervan. Dit vergt voortdurend bewustzijn van een andere manier van benaderen, denken, handelen en samenwerken.


Verantwoordelijkheden

Om deze gedragsverandering bij de medewerkers te bewerkstellingen is een coach nodig. Iemand die de medewerkers bewust maakt van de huidige manier van werken en denken en die de vertaling van de missie en visie maakt naar de nieuwe manier van werken en welke gedragsverandering hiervoor nodig is.

Hiervoor zal de coach de huisbezoeken voor- en nabespreken met medewerkers, eventueel mee op huisbezoek gaan en de casuïstiek overleggen begeleiden. Te meer, omdat men in de waan van de dag gemakkelijk terug kan vallen in het oude patroon van indicatiestellen en claimbeoordelingen.

De gesprekken staan gepland op 25 april 2024 in de ochtend.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2024 tot en met 1 augustus 2024 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met maximaal 2 x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2024 tot en met 1 augustus 2024 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met maximaal 2 x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • Minimaal afgeronde hbo-opleiding
  • Aantoonbaar ruime kennis van de wet- en regelgeving van de Wmo
  • Aantoonbare ervaring als coach/gedragsveranderaar
  • Relevante werkervaring in het sociaal domein binnen een gemeente

De Wensen

  • Minimaal hbo-opleiding in de richting van Social Work, psychologie of HRM
  • Afgeronde opleiding/cursus op het gebied van coaching
  • Minimaal twee jaar ervaring als coach/gedragsveranderaar binnen het sociaal domein
  • Aantoonbare ervaring in het beoordelen van aanvragen binnen de Wmo

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox