Gemeente Breda

Civieltechnisch projectmanager

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Introductie
Afdeling Stadsingenieurs Breda zoekt een ervaren civieltechnisch projectmanager. Ben jij een civieltechnisch projectmanager met de juiste kennis, competenties en het talent om zelfstandig een viertal civieltechnische projecten te realiseren? En doe je dit het liefst binnen de dynamiek van een gemeentelijke organisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De opdracht
Jij zorgt ervoor dat 4 civieltechnische projecten integraal worden aangepakt volgens principes van het projectmatig werken. Daarbij doorloop je verschillende projectfases; van initiatief, ontwerp tot en met nazorgfase en sluit die af met een fasedocument. Je bent verantwoordelijk voor de realisatie van het project; van opdracht naar overdracht.

Daarnaast ben je verantwoordelijke voor de projectbeheersing op gebieden van Tijd, Geld, Kwaliteit, Informatie, Organisatie en Risico’s. Je bent verantwoordelijk voor het inkopen van werken, leveringen en diensten binnen de goedgekeurde projectbudgetten en de uitvoering ervan. In afstemming met je opdrachtgever geef je vorm aan jouw projectopdracht. Dit rapporteer je elk kwartaal aan de opdrachtgever met een projectrapportage.

De vier projecten zijn gericht op werkzaamheden:
Project 1: Reconstructie Snelliusstraat – Linie Zuid: begeleiding projecttraject, realisatie- en nazorgfase. Elke projectfase sluit je af met een fasedocument en elk kwartaal rapporteer je aan de interne opdrachtgever middels een projectrapportage. Opleverdatum van de werkzaamheden is uiterlijk 30 juni 2026. Het project omvat het begeleiden van de volgende twee projectfasen met de bijbehorende concrete producten en het bijbehorende subsidietraject Upsurge:

  • Realisatiefase

Product: Rapportages over contractbewaking, voortgang, uitvoeringsplanning kwaliteitscontroles en risicobeheersing, communicatieverslagen richting stakeholders en tussentijdse rapportage subsidieverplichtingen Upsurge.
Deadline: 30 juni 2025
 

  • Nazorgfase

Product: Opleverrapportage met afhandeling restpunten, overdrachtsdossier aan beheer, evaluatieverslag en compleet archiefdossier. Eindrapportage subsidieverplichtingen Upsurge.
Deadline: 30 juni 2026
Project 2: Rotonde Emerparklaan - Heksenwiel: begeleiding projecttraject, realisatie- en nazorgfase. Elke projectfase sluit je af met een fasedocument en elk kwartaal rapporteer je aan de interne opdrachtgever middels een projectrapportage. Opleverdatum van de werkzaamheden is uiterlijk 30 juni 2026. Het project omvat het begeleiden van de volgende twee projectfasen met de bijbehorende concrete producten:

  • Realisatiefase

Product: Rapportages over contractbewaking, voortgang, uitvoeringsplanning kwaliteitscontroles en risicobeheersing en communicatieverslagen richting stakeholders.
Deadline: 15 december 2025

  • Nazorgfase

Product: Opleverrapportage met afhandeling restpunten, overdrachtsdossier aan beheer, evaluatieverslag en compleet archiefdossier.
Deadline: 30 juni 2026
Project 3: Ruitersboslaan fase 2: begeleiding projecttraject, realisatie- en nazorgfase. Elke projectfase sluit je af met een fasedocument en elk kwartaal rapporteer je aan de interne opdrachtgever middels een projectrapportage. Opleverdatum van de werkzaamheden is uiterlijk 30 juni 2026. Het project omvat het begeleiden van de volgende twee projectfasen met de bijbehorende concrete producten:

  • Realisatiefase

Product: Rapportages over contractbewaking, voortgang, uitvoeringsplanning kwaliteitscontroles en risicobeheersing en communicatieverslagen richting stakeholders.
Deadline: 16 januari 2026

  • Nazorgfase

Product: Opleverrapportage met afhandeling restpunten, overdrachtsdossier aan beheer, evaluatieverslag en compleet archiefdossier.
Deadline: 30 juni 2026
Project 4: Sportpark Roosberg: begeleiding projecttraject, van ontwerp- t/m nazorgfase. Elke projectfase sluit je af met een fasedocument en elk kwartaal rapporteer je aan de interne opdrachtgever middels een projectrapportage. Opleverdatum van de werkzaamheden is uiterlijk 30 juni 2026.
Het project omvat het begeleiden van de volgende twee projectfasen met de bijbehorende concrete producten:

  • Ontwerpfase

Producten: Begeleiding en toetsing van VO en DO, inclusief beleids- en regelgevingstoetsing, bestuurlijk besluitvormingstraject en rapportage over voortgang (kwaliteit/budget/tijd).
Deadline: 13 oktober 2025

  • Voorbereidingsfase

Product: Definitieve contractstukken, uitvoeringsplanning, vergunningaanvragen en aanbestedingsdossier.
Deadline: 1 december 2025

  • Realisatiefase

Product: Rapportages over contractbewaking, voortgang, kwaliteitscontroles en risicobeheersing; communicatieverslagen richting stakeholders.
Deadline: 25 mei 2026

  • Nazorgfase

Product: Opleverrapportage met afhandeling restpunten, overdrachtsdossier aan beheer, evaluatieverslag en compleet archiefdossier.
Deadline: 30 juni 2026

Wat neem je mee?

  • Je hebt een grote mate van zelfstandigheid en nauwkeurige manier van werken.
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken, het leiden van projectteams en aansturen van externe partijen.
  • Je bent klantgericht, resultaatgericht, kwaliteitsgericht en communicatief vaardig.
  • Je hebt een kritische blik op kwaliteit en proces, bent oplossingsgericht, kunt plannen en organiseren en hebt een flexibele instelling.
  • Je hebt kennis van MS-office, SharePoint, risicomanagement en vaktechnische wet- en regelgeving.

Wie zijn wij?

Afdeling Stadsingenieurs Breda voert projecten uit op het gebied van civiele techniek, bouwkunde en elektrotechniek. Ongeveer 95 enthousiaste medewerkers op de afdeling zijn dagelijks bezig met het realiseren van projecten volgens de systematiek van projectmatig werken. De gemeentelijke organisatie staat voor de opgave om de bestaande stad in stand te houden, met het regelmatig realiseren en aanpassen van gemeentelijk vastgoed.
Lees meer over de Gemeente Breda

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Voor de inzet van zzp’ers heeft de gemeente Breda een contract met Haert BV (onderdeel van Driessen). Zij verzorgen voor ons het zzp- contractmanagement. Haert BV gaat namens de gemeente Breda het contract met de zzp'er aan. De zzp'er gaat uren registreren in Flex West-Brabant en stuurt de factuur naar Haert BV. Met uw inschrijving verklaart u akkoord te zijn met het zzp-contractmanagement via Haert BV.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als projectmanager/projectleider civiele techniek. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring met reconstructie werkzaamheden en rioolvervanging in een stedelijke omgeving. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met projectmatig werken, het leiden van projectteams en aansturen van externe partijen. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Civiele techniek. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van MS-office, SharePoint, risicomanagement en vaktechnische wet- en regelgeving. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft werkervaring met contractvormen zoals RAW-systematiek, bouwteam, UAV en/of UAV-GC. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft affiniteit met civieltechnische kunstwerken. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van aanbestedingssystematiek, anterieure overeenkomsten, Europese subsidieprojecten en vergunningstrajecten. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Je bent klantgericht, kwaliteitsgericht en communicatief vaardig. - Je hebt een kritische blik op kwaliteit en proces, - Je bent oplossings-en resultaatgericht, - Je kunt plannen en organiseren en hebt een flexibele instelling. - Je hebt een grote mate van zelfstandigheid en nauwkeurige manier van werken. - Je kunt plannen en organiseren en hebt een flexibele instelling. De datum vrijdag 20 juni en dinsdag 24 juni is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 juni 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox