Gemeente Gennep

Centrummanager 4 uur / week

Gemeente Gennep

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De samenleving verandert steeds en de overheid beweegt mee. Dat geldt ook voor de gemeente Gennep. Van buiten naar binnen denken en doen, minder regeldrang en meer overlaten aan de samenleving vraagt een andere manier van werken. De gemeente Gennep is deze koers ingeslagen en voor het centrum van Gennep hebben we een

                                                                                    Missie

We willen de aantrekkelijkheid en de levendigheid van het centrum van Gennep versterken en daarmee het centrum toekomstig bestendig maken. Leegstand moet worden teruggedrongen door nieuwe ondernemers aan te trekken. Ondernemers, vastgoedeigenaren en gemeente werken samen om het economisch functioneren van het centrum te verbeteren, deze samenwerking willen we versterken. Om dit te bewerkstelligen zoeken wij op korte termijn een

                                                                            Centrummanager 

Wat is de rol van een centrummanager? De centrummanager is de spin in het web van activiteiten in het centrum. Hij heeft een helicopterview en is op de hoogte van alles wat er speelt bij en rondom ondernemers(verenigingen),  de gemeente en vastgoedeigenaren. Deze verbinder brengt partijen tot elkaar. De centrummanager zorgt ervoor dat ideeën omgezet worden in zichtbare resultaten. De centrummanager is het aanspreekpunt voor nieuwe (startende) ondernemers en winkelformules en gaat aan de slag om nieuwe partijen naar het centrum te brengen zodat de leegstand afneemt. De centrummanager zorgt ook voor een bij het centrum van Gennep passende vorm van structurele samenwerking. Uiteindelijk moeten ondernemers, vastgoedeigenaren en gemeente immers blijvend samen optrekken om het centrum van Gennep te versterken. De centrummanager zorgt ervoor dat alle betrokken partijen actief inzet leveren. Het betreft een tijdelijke parttime opdracht. Als centrummanager is je grootste resultaat dat je zorgt voor borging en je jezelf overbodig maakt. Je hebt een aanjagende functie.

                                                                         Functieomschrijving

  • Bewaken van de doelstellingen.

  • Jaagt initiatieven aan en zorgt voor coördinatie.

  • Periodiek verantwoording afleggen aan samenwerkende partijen & opdrachtgever.

  • Onderhoud (persoonlijk) contact met ondernemers(verenigingen).

  • Bouwt bruggen en brengt partijen bij elkaar.

  • Zorgt voor draagvlak om de gestelde doelen te realiseren bij alle betrokken partijen.

  • Communiceert de behaalde successen.

  • Eerste aanspreekpunt voor ondernemers en vastgoedeigenaren.

  • Versterken van de branchering in Gennep, leegstand terugbrengen.

  • Aantrekken nieuwe ondernemers en formules.

  • Begeleiden ondernemers en vastgoedeigenaren bij relocatie.

  • Inrichten en uitbouwen organisatiestructuur.

  • Opstellen meerjarenplan met begroting samen met en voor de samenwerking tussen ondernemers, vastgoedeigenaren en gemeente.

  • Zelfstandig en projectmatig werkend

Kandidaatomschrijving

  • Resultaatgerichte, hands-on, houding.
  • Doortastend en slagvaardig.
  • Onafhankelijk, integer en flexibel wat betreft ureninzet.
  • Politiek sensitief.
  • Ruime ervaring in het aansturen van processen.
  • Weet partijen samen te brengen, verbinder.
  • Communicatief zeer vaardig.
  • Spreekt de taal van zowel de ondernemers, vastgoedeigenaren als de overheid.
  • Breed netwerk van retailers en partijen in het vastgoed bij voorkeur ook in de regio.
  • Projectervaring in de retail, commercieel vastgoed en centra.
  • Affiniteit en ervaring met detailhandel en horeca, kennis van de trends en ontwikkelingen.
  • Ervaring met oprichten van en/of werken met ondernemersfondsen/ bedrijveninvesteringszones.

Interviewplanning

Gemeente Gennep nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 10 juni 2021. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden!



Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Op CV aantoonbaar tenminste 2 jaar werkervaring op HBO niveau als Centrummanager of als Projectleider in de retail, horeca en/of vastgoedsector, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.

De Wensen

  • Op CV aantoonbaar tenminste 1 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar m.b.t. terugdringen winkelleegstand in dorps- of stadskernen.
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">klik met de organisatie 5% - gestelde eisen in de opdracht 10% - gestelde wensen in kandidaatsomschrijving 10%
  • Op CV aantoonbaar per direct 4 uur gemiddeld per week beschikbaar gedurende de periode van deze opdracht.
  • Op CV aantoonbaar 1 jaar werkervaring opgedaan in de regio Noord Limburg, Noord Oost Brabant of Regio Gelderland Zuid.
  • Op CV aantoonbaar 2 jaar werkervaring met gemeentelijke organisaties en politiek-bestuurlijke aspecten, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox