Gemeente Drimmelen

Casemanager werk en inkomen

Gemeente Drimmelen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
• Uitvoeren Participatiewet en IOAW zowel op het gebied van rechtmatigheid als doelmatigheid uit
• aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand, individuele inkomenstoeslag, individuele studietoeslag en loonkostensubsidie beoordelen. Heronderzoeken, beëindigingsonderzoeken verrichten en eventueel besluiten nemen tot terugvordering of tot het opleggen van een maatregel of boete.
• re-integratie: samen met de werkmakelaar van de gemeente Drimmelen op creatieve wijze naar kansen voor toeleiding naar de arbeidsmarkt of zorgmogelijkheden zoeken.

Je bent een ervaren casemanager met HBO werk- en denkniveau. Je hebt kennis van en ervaring met de wetgeving op het gebied van P-wet/IOAW. Bekendheid met de doelgroep statushouders en de Wet inburgering is een pré. Je werkt klantgericht, je hebt een zakelijke instelling en weet van aanpakken. Je bent communicatief vaardig, daadkrachtig, accuraat, oplossingsgericht, stressbestendig en je kunt goed samenwerken.

De Eisen

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
  • De kandidaat beschikt over een eigen telefoon en laptop voor het uitvoeren van de werkzaamheden.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als casemanager Werk en Inkomen. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring van/met Participatiewet. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft aantoonbare Kennis en ervaring van/met IOAW. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met softwarepakket Suite Sociaal Domein. Dit moet blijken uit het CV.

De Wensen

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • Kandidaat beschikt over de volgende competenties. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek. Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden Kandidaat heeft het vermogen om te werken middels de Omgekeerde toets Kandidaat past binnen het team.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
17 november 2025 om 12:15
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox